Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '14

 
Kategori
Müşteri Hizmetleri
 

Kurumsal şirketler terörist olma yolunda mı ilerliyor! Dur denmeyecek mi?

Yaşamımızı ele geçiren kurumsal şirketler teröristler gibi yaşamaya, davranmaya başladı. İnsanlara bir zarar veriyorlar ve insanlar bunun nedeni anlayamıyor bile. Yetkili, sorumlu kim? bilemiyor yada bulamıyorsunuz. Onlar organizasyon şeklinde yaşıyorlar ve diledikleri gibi davranmak hakları olduğunu sanıyorlar. Bu kadar geniş özgürlük nerede görülmüş? Soramıyoruz.

Geçtiğimiz ay bankaların çalışmayan hesaplardan işletim ücreti alacağını açıkladı. Bunun hangi gerekçeye dayandığını anlayabilmek zor. Bundan daha zoru BDDK nin bu işleme nasıl onay verdiği. Çalışmayan hesapları banka kendisi kapatabilir. Bu onlar için nefes almaktan daha kolay bir işlem. Bilgi işlem merkezindeki basit bir memurun dahi yapacağı iş için insanları bankaya gitmeye zorlamak sıra alıp kuyruğa geçirmek ve hesabı kapatmak. Kulağı tersten değil de elini, ayağın altından geçirerek göstermek benzeri iş.

Bu şirketleri hayatımızdan çıkaramayız. Telefon ya da internet ya da TV veya alışveriş için bu şirketlerden hizmet alıyoruz. Biz müşteri olarak onlardan hizmet alıyoruz ancak onlar nasıl bir kafa yapısına sahiplerki bize yardım ettiklerini sanıyorlar.

Hiç bir işletme yaptığı işin ne olduğunu bilmedem çalışamaz. Bakkal, kasap,manav veya berber say sayabildiğin kadar herbir işletme ne iş yaptığını bilir. Ama bizim kurumsal şirketlerimiz ne yaptığından habersiz. Herhangi birinin çağrı merkezini arıyorsunuz yanıt " SİZE NASIL YARDIM EDEBİLİRİM"

Çok yüksek eğitim görmüş insanlar yardımın Türkçe karşılığını bilemiyor. Onlar bir hizmet kurumunda çalışırken, hizmet verdiklerinin farkında değil. Muhtemelen dünyayı kurtaran sohbetler yapıyorlar ve kendi adlarına bir çok doğruyu işaret ediyorlar. Okudukları bir çok kitap onları filozof yapmış. Ne çare ki yaptıkları işi bilemiyorlar. İnsanlara yardım ettiklerini sanıyorlar.

ZAVALLILAR....

Kurumsal şirketlerin çağrı merkezleri bir garip. Arasan ulaşamıyorsun. Ulaşsan saatlerce beklemek zorunda kalıyorsun. Hatta bazı önemli günlerde dükkanı kapatıp çalışmayabiliyorlar hiçbir şey yapamıyorsun. Beyler, bayanlar bu nasıl iş ahlakı siz para almaya geldiğinde bekliyor musunuz? Ya da insanlar size ödeme yapmadığında vade farkı almıyor musunuz? Neden müşterilerinize eziyet ediyorsunuz? Soramıyoruz çünki konuştuğumuz insanlar asgari ücret ile çalışan ve kötü şartlarda yaşam savaşı veren personel. Onların bilgi ya da yetkileri az. Onları çalıştıranlar kim? Bilmiyoruz ve tanımıyoruz .

Bir bankanın uzman bankacılık yapan şubesinin TV lerde reklamları dönüyor. Telefonlar anında insan tarafından yanıtlanıyor diyor bu reklamda. Peki ya diğerleri. Yani yaptıklarının farkındalar, iyi de bunları dentleyen kurumlar nerede?

Kurumsal organizasyonlar şeffaf olmak zorunda. Çalışanların bilgileri künyesi müşteriler istenmeden verilmek zorunda olmalıdır. Kurum personelin yaptığı yanlış her konuşmadan ve işten sorumlu olmalıdır. Oysa bu kurumlar şikayetleri aldıktan sonra hiçbir geri dönüş yapmamaktadır. Müşteri yaşadığı şikayet ettiği zorluk ile kalmaktadır.

İnsanların hiçbiri çağrı merkezlerini zevk için aramamaktadır. Yaşanan ve çoğunluğu şirket hatası işlemler için çağrı merkezlerini arayan müşteri, bir daha aramasın diye pişman edilmeye çalışılması dürüst bir uygulama değildir. Çağrı merkezleri emniyet önlemleri adına saçma sapan sorular yöneltmek ve bunları yanıtlamak zorunda bırakmamalıdır. Sizin emniyetiniz için diye söze başalayan, yani sizin haklarınızı başkası kullanabilir ya da hoşunuza gitmeyen işlem yapabilir diye sorular sormaya çalışan, aslında yaptığı işin ayırdında olmayan, teknik donanımı  yetersiz ve her haliyle kendine hayrı olamayacak birinin müşteri emniyetinden bahsediyor olması şaşırtıcı olmak ile birlikte kabalıktan başka birşey değildir.

İletişim şirketleri hizmetlerinin karşılığını peşin olarak alıyorlar. Ayni kurumlar personeline ücretleri peşin mi ödüyor. Siz herhangi bir zamanda aboneliği sonlandırdığınızda kurumdan alacaklı duruma geçiyorsunuz. Kurum ise bu parayı iki yıl sonra ödüyor. Bu nasıl vicdan ve ahlaktır. Büyük cirolar yapan bu kurumların bu haksızlığı yapmaları nasıl hoş görülür. Ayni hakkı çalıştırdığı personele verirler mi ? 

Bu kurumlar kesinlikle denetim altına alınmalı ve kafalarına göre davranmalarına izin verilmemelidir. Hemen hergün bir çok sms ve teklifler ile aranmalar durdurulmalı müşteri haklarını tanır şekilde çalışmaya zorlanmalıdır.

 
Toplam blog
: 246
: 184
Kayıt tarihi
: 08.09.09
 
 

01.04.1956 doğumluyum. İnsanca yaşamın en önemli değer olduguna inanırım. Paylaşmanın önemine ina..