Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '16

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Kuşadası Ada Class’da Şiir ve Türkü şöleni yaşandı…

Kuşadası Ada Class’da Şiir ve Türkü şöleni yaşandı…
 

Yalnızlığım./ Yıldızları yalnız sayıyorum./ Oysa ki, gelseydin yıldızları birlikte sayacaktık./Yıldızlar uzak şimdi…/ Yıldızım ve yalnızlığım,  suskunum.(N.K)
 
Şiire dökülen yollardayım/ bilmiyorum nerdeyim/ hasretin yakıyor içimi/gel gör beni ne haldeyim!(N.K)
 
Kuşadası Ada Class’da gerçekleşti şiir ve türkü geceleri. Programı gerçekleştiren Şevki Kayaturan. 30 Eylül -2 Ekim 2016 tarihinde gerçekleştirdik. Edipler Dünyası yazar ve şairler bir araya geldik.
 
Ada Class’ın yöneticileri kültürel ve sanatsal bir duyguya ev sahipliği yapıyor. Zaman içerisinde şiir ve türkünün aktığı nehirde daha etkileyici, iz bırakıcı orada daha hoş şeyler ortaya çıkacak ve  kalıcı olacaktır. Ada Class buna imza atacaktır, inanıyorum.
 
Programa bir çok gönül dostlarımız katılıyordu. Her yerden geliyorlar. Sanatçısı, şairi, yazarı, konuğu. Severek geliyorlar. Bir damla şiirleşmek için geliyorlar..
 
Şair topluma mesaj vermektedir her çeşit şiiri ile.
 
Zengin imgeleri var şairin, ritimli sözlerini yakaladım dillerinde, seslerin uyumunu renklerin uyumu gibi yaşadım. Her şeyi bir arada yaşadım.. Anılar gelişti. Güzellikleri birden bire yaşadım..
 
 Heyecanıma lirik şiirler girdi.  Pastoral şiirlerde gezindim. Didaktik şiirlerden etkilendim. Hüzünlerim dramatik şiirlerden çıktı..  Bir ozanın yüreğime dolanışı, çekiciliği.. Hepsini dillendiriyorlar, keyif alıyorsunuz.
 
Çok güzel dostlarımın her köşeden oluşması çok mutluluk, huzur verici. Biz gönül bağı ile bağlıyız, dostlarımıza şiirle, türküyle bağlıyız, gerçekçi duygularla bağlıyız...
 
Orada şair ve yazar kendisini yorumlamak için hepsi de heyecan yaşıyor.  O heyecanlar giriyor hislerime.
 
Sevgiyle iç içe geçen bir programdı. İçtenlikliydi. Programın anısına verilen plaket ve belgemi  arşivimin en seçkin yerinde o anki duygular ile biriktireceğim. Geleceğe anı, mutluluk biriktireceğim için sevinçliyim… Şevki Kayaturan’a çok teşekkür ederim. Anlamlı bir duyguydu.
 
Şiirin kanatlarında kelebek var, konuyordu. Geceleyin dolunayın ışığında, aşkla. Kuşlar yok belki, kelebekler geliyor, Kuşadası’na.
 
Notalarını dudaklarımda uçursam  ay ışığında kaval çalar mıydın?
 
Sevgilim dolunay geçerken/ İçimdeki yıldızlar sönecek. /Uzanıp yalnızlığımda,  kayboluyor, tükeniyorsun../ Gecelerimde hep sen varsın... /Uzun ayrılıklar çekiyor/ Gümüşsü özlemler yaşıyorsun.. .Ay neredeydi o gece? /Sevgilim kim bilir ellerin./ Tutacak mıydı dolunayı? (N.K)
 
Renklerinde, dudaklarında bükülen, eğrilen nice şiir dökülüyor geceye, etkinliğe. Zirveye çıkıyor o an. Şair, sanatçı.
 
Sevgilim,
 
Yıldızlar bu gece en kuytu vakitte geçtiler.
 
Mevsimler geçti, ay tutuldu.
 
Aşk unutuldu, yıldızlar kayboldu.
 
Ömrüm geçti sevmekten, senden geçmedim.
 
Tükendim, yandım, savruldum,
 
Bilmiyorum sensiz nerede kavruldum?.(N.K)
 
Şiir ırmaklarının aktığı  yerde  pırıl pırıl insanlar bir arada bulunuyordu. Bazen gülüyor, bazen düşünüyor. Etkileniyor, seviyorsun şiiri, türküyü. Şair kitabını çıkarıp bir dörtlük okuyor sevenlerine. Çoğalıyorsun durmadan, akıyorsun  şiire.
 
Şairin yorumlayışı olayları, ülkeyi, sevgiyi , yaşadığı şeye yorumlayışı bambaşka. Şevki Kayaturan  dostlarına çok çaba gösteriyor. Programı yaşadığımız olaylarla ilişkilendirdi. Etkinliğini “Milli birlik ve bütünlük” adı altında topladı.
 
Sunumda sevgili Salih Aydoğdu şair ve sanatçıların parçalarını önceden derliyor. Sunumu ne çok etkileyici ve cezbedici hale getiriyor. O güçlü sese, sunuma her seferinde hayran oluyorum. Sunum gerçekten bir programın en önemli yanı.
 
Orada şairlerin ve yazarların mutluluğu için çalışan Ada Class yöneticileri ve ekibi, gerçekten güzel davranıyorlar.
 
Önerim var, daha neler neler önerim var. Şevki Kayaturan’a, önerim bu kez. Ada Class’da kaç seferdir gerçekleştirdiğimiz programın şiirlerini, türkülerini, şairlerini, yazarlarını bir Antoloji Ada Class etkinlikleri şeklinde kitaplaştıralım. Şairleri o şiirleriyle, sunumu Salih Aydoğdu’nun diliyle, sanatçıyı sazıyla kitaplaştıralım.
 
Oradaki gibi, kitaplaştıralım…
 
Bu kez yine birlikte olduğumuz güzel gönül dostlarımın vefa ve sevgi duygularını, düşüncelerini yaşadım. Teşekkürler.
 
Nice şiirsel güzel günlerde, gecelerde birlikte olalım. Dolunayın  şairin çığlıkları yaktığı , aşk olduğu şiirde buluşalım. Gecede sessizliğine akan bir ırmak gibi.
 
Sevgilim bu gece ay ışığı öyle çoktu ki, gümüşsü türkülerini saldı. Sanki çağırır gibi, özlüyordu. Ona aşkımızı, öykümüzü yolladım. Hani içinde sevinçleri, yıldızları vardı ya! Saklasın, her dolunayda türküleşsin, hiç unutulmasın diye.(N.K)
 
Yolumuz Karşıyaka Sevgi Şairlerinden geçti, selamlarımı yolluyorum.
 
Emeği geçen gönül dostlarıma sevgilerimi yolluyorum, kutluyorum.
 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..