Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Kutlama..

Kutlama..
 

Mutlu yıllar.. Happy Christmas. Veya her ne derseniz, hangi dilde söylerseniz söyleyin.. Yılbaşı ve yılsonu. Aynı şey. Yılbaşını hep ironik bulmuşumdur. Yılın başı ve Yılın sonu.. Aynı anda.. Aynı saniyede. Kimi yalnızlık çekiyor, kimi kalabalık içinde. Kimi kalabalıklar içinde yalnız, kimi yalnızlığında kalabalık. Kimi ıssız, kimi işsiz. Kimi mutlu, kimi mutsuz. Kimi sevgili, kimi sevgisiz.

Ben neyim diye düşünüyorum hep yılbaşında. Mutlu muyum, mutsuz mu? Televizyonlarda yılbaşının çılgın eğlencelerini görüyorum.. Herkes kendinden geçiyor mutluluktan.. Böyle birşey var mı, bunların ne kadarı doğru bilemiyorum. İnanmıyorum aslında. Şaka gibi.. Yeni başlangıçları kutluyor insanlar. Evet ben de yeni başlangıç demek istiyorum ama ertesi gün herşey aynı. Tabi alkol duvarını aşıp kutlamayı abartanlardan bahsetmiyorum. Herhalde onların başları biraz dumanlı oluyordur. Halim selim evde, aile içinde veya yalnız geçirenler için.. Aynı ertesi gün. Aynı bir hafta sonrası, aynı bir ay sonrası veya aynı bir yıl sonrası.

Ya Gazze halkı, ya Irak'taki sürgün halk, ya Afrika'daki sürünen halk.. Ya dünyada savaşın yaralarını sarmak şöyle dursun yeni yaralar açılması kaçınılmaz olanlar ne yapıyor? Onlar için de ertesi gün farklı oluyor mudur? Peki geçim sıkıntısı çeken insanlar? Sokakta yaşayanlar? Onlar da "aman da ne güzel bir gece, yarın farklı bir gün, yarın savaş bitecek, çok paramız olacak, herkes mutlu olacak" diyorlar mı? Onların çocuklarına verebileceği bir umut var mı, umudu olmayan umut verebilir mi?

Ne mutlu yeni başlangıçları olanlara. Ne mutlu yarından umutlu olanlara. Ne mutlu Polyannacılara.

Ben de iyimser olmak istiyorum. Ben de mutlu umutlu bakmak istiyorum. Ama olmuyor. Gerçekçi olmak kötü birşey. Belki birçok kişi bana gerçekçilikten öte kötümser de diyebilir. Belki de öyledir. Gerçekçi kötümser!..

Mutluluk insanın içinde olmalı. Günlere değil kişilere, yaşadığın çevreye bağlı. Yeni başlangıçlar da günlerle sınırlı değil. Sanırım yeni başlangıçlar da insanın içinde olmalı.

Dünyada 100 konu varsa 95 i olumsuz. Olumlu 5 şeyi bulmak da hiç kolay değil. Ne mutlu umutlu olanlara. Ne mutlu yarına olumlu bakanlara. Hayatın ne getireceğini bilmek mümkün değil. Kişisel olarak çok iyi şeyler beklemiyorum. Öyle de olsa yarının ne getireceğini bilemeyiz tabi.

HERKESE UMUTLU BİR YILBAŞI, MUTLU BİR YENİ YIL DİLİYORUM.

 
Toplam blog
: 10
: 520
Kayıt tarihi
: 14.12.08
 
 

1971 İzmir doğumluyum. Üniversite mezunuyum. Devlet memuruyum. Türkiye'de son zamanlarda yaşananlar ..