Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '11

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Kutsal Şehir Lhasa’ya Yaklaşırken...

Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra Shigatse’den otobüs ile ayrıldık. Bugün kendimi çok iyi hissediyordum ama yine de yükseklik etkilerini azaltan hapımı içtim. Bugün kutsal şehir Lhasa’ya gelmeden evvelki son durağımız olan Gyatse şehrine gidecektik. Gideceğimiz şehir Gyatse, Shigatse’den 2, 5 saat uzaklıktaydı. Otele geldiğimizde odalarımız henüz hazırlanmamış olduğundan odaya yerleşmeden etrafı dolaştık ve öğlen yemeğimizi yedik. Odalarımıza yerleştikten sonra ise buradaki meşhur Cyangtse pachu manastırını ziyarete ettik. Burası da 14 yy da yapılmıştı. Tibet’teki sekiz büyük stupasından biri buradaydı ve stupanın her katında başka bir Buddha heykeli ile toplam 100.000 adet resim vardı. Her bir Buddha için ayrı bir oda yapmışlardı. Bu stupanın yüksekliği 32.4 m idi. Stupanın tepesine doğru çıkarken arada bir kalp çarpıntım tuttuğunda oturup dinleniyordum. Manastırı gezmeyi tamamladıktan sonra Lionel ve Havi ile birlikte manastırın tepesindeki diğer stupaya gittik, kalp çarpıntımdan dolayı buraya çıkmayı pek istememiştim ama iyi ki çıkmıştım. Buradayken 360 derece tüm şehri görebiliyordunuz. Burada biraz oturduktan sonra Havi, Lionel ve ben Manastırın karşısındaki kale’ye gitmeye karar verdik. Tepedeki stupanın arka tarafındaki köy yoluna indik, köydeki evler aynı bizim Midyat’taki evlere benziyordu. Kaleyi de gezdikten sonra şehre indik, şehri dolaştık. Sonra otele uğrayıp internetten bizimkilere iyi olduğumu haber veren bir mail attım. Biraz başım ağrıyordu. O akşam dışarıya çıkmak yerine oteldeki odamda dinlenmeye karar verdim. Yarın büyük gündü tekrar 4500 m ye çıkacaktık 

Lütfen bana şans dileyinnnn
Sevgiler 

 
Toplam blog
: 615
: 248
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..