Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Laik Türkiyem

Laik Türkiyem
 

TÜRKİYE CUMHURİYETİ LAİKTİR, LAİK KALACAK


Aşağıda okuyacağınız yazı Bilgi Üniversitesi öğrencileri tarafından kendisini aydın ve solcu olarak tanıdığımız değerli bir düşünce adamı, yazar ve öğretim üyesi için kaleme alındı. Ama ben yazıyı tek bir şahıs yerine AKP ile demokrasi kılığı altında raksetmeye kalkan eski solcu yeni “ ne olduğu belirsiz “ herkese ithaf ediyorum.

Ne basılı ne de görsel hiçbir medya kuruluşunda okuyamayacağınızı bildiğimden burada okuyabilmenizi sağlamak üzere iletiyorum.Diliyorum ki burada vatanımız söz konusu iken en az “ Tanrı’nın Gözü “ ya da “ Kızılderili Astroloji " başlıklı yazılarıma gösterildiği kadar ilgiyle okunur.

Sizlerin hangi üniversitede okuduğu hatta üniversite okumuş olup olmadığı hiç önemli değil. Atatürk'ün büyük inanç, güven ve umutlarla ülkeyi emanet ettiği Cumhuriyet'i koruyacak olan gençlik siz misiniz ? Ben onu bilmek istiyorum. Eğer öyleyseniz yazının altına benim gibi siz de imzanızı atın. Gösterin bana bu güzel ama yokolmakta olan ülkem için ne istediğinizi.

" Sizi bize yıllarca 'solcu' diye, 'aydın' diye bellettiler. Amfilerde derslerinizi 'ben de sosyalistim' diyerek açtınız, gazetelerde dergilerde 'en radikal', 'en bilgece fetvalarla' aklımızı başımızdan aldınız. Ta ki, hayaller bir ampule sığacak denli küçülene kadar…

Sizi bilmiyoruz ama bizim hayallerimiz ampule sığmıyor. Biz Türkiye'nin aydınlık geleceğini Adalet ve Kalkınma Partisi'nde aramıyoruz. 'Adalet'lerinin ne olduğunu, 'kalkınma'dan ne anladıklarını bilecek yaştayız. Milyonlarca yaşıtımız işsiz gezerken, milyonlarca insanımız insanca yaşam sınırının altında yaşamaya çalışırken AKP'ciliğinizin ne anlama geldiğini de anlayabilecek kadar yetiştik.

Sizi bilmiyoruz ama bizim özgürlük anlayışımız örtülere, peçelere sığmıyor. O peçelerin, örtülerin milyonlarca yaşıtımıza ne tür baskılarla taktırıldığını görüyor, yaşıyoruz. Ülkemizde kadınlarımız için başı açık sokakta gezmenin saldırı sebebi sayıldığı yerler olduğunu bilecek kadar Türkiye'de yaşıyoruz.

Özgürlüğü, Sivas Katliamı'nın kadrolarından beklemeyecek kadar akıl sağlığı yerinde insanlarız. Devlet bütçesinden Diyanet İşleri Başkanlığı'na ayrılan payın 8 bakanlığın bütçesine denk olduğu bir ülkede özgürlük deyince bir kere daha düşünmek gerektiğini de biliyoruz. Bizim özgürlüğümüz bulutların üstünde gezinmiyor, ayakları yere basıyor, toprağa, bu topraklara…

Sizi bilmiyoruz ama bizim eğitim anlayışımız cüzdana sığmıyor. Eğitimi, bir meta olarak değil hak olarak görüyoruz. Siz radikalliğiniz gereği, eğitim paralı olsun deyince, biz bunu milyonlarca yoksul kardeşimizin suratına vurulmuş bir tokat sayıyoruz. Halkımızın arkasında Avrupa'dan fonlar, Soros'tan enstitüler durmuyor, biliyoruz. Hala 'akrep gibiyiz' belki ama 'derya içre olup deryayı bilmeyen balık' olmamaya gayret ediyoruz.

Sizi bilmiyoruz ama bizim düşlediğimiz Türkiye, Avrupa Birliği'nin 'parlak' yıldızları içine sığmıyor, sığamıyor. Avrupa Birliği'nin Avrupa halklarının birliği ve kardeşliği ile ya da demokrasi ve insan hakları ile zerre ilgisi olmadığını biliyoruz.

Değil mi ki, Türkiye'nin IMF anlaşmaları; ABD'nin Ortadoğu müdahaleleri; Yugoslavya'nı n bölünmesi; Küba karşıtlığı; ırkçılık ve bilumum gericilik Avrupa Birliği'nin sicilinde yazar, biz bu birliğe patron birliği demeyi tercih ediyoruz. Bunca rezilliği "solcuyum-sosyalist im" diyerek pazarlayanlara ne deneceğini de sizin takdirinize bırakıyoruz.

Sizi bilmiyoruz ama biz ülkemize ve insanlarımıza güveniyoruz. Memleket sevgimizin temelini ona duyduğumuz güven, vereceğimiz emek oluşturuyor. Yurtseverlik ile şovenlik, arasındaki farkları bilecek yaştayız. Yemek ve gezi kitaplarınız sizin olsun, bizim kalbimiz Fransa'daki yoksullarla, Afrika'daki açlarla, Irak'ta, Yugoslavya'da, Filistin'de evleri başlarına yıkılan insanlarla birlikte atıyor.

O insanlarla birlikte aynı düşmana, emperyalizme karşı tek yürek olduğumuzu biz çok iyi biliyoruz. Sizin Recep Tayyip Erdoğan ile türban, Avrupa Birliği, paralı eğitim konularındaki gönüldaşlığınız, "beraber yürüdüğünüz o yollar, beraber ıslandığınız yağmurlar…" bize çok manidar geliyor.

Sizi bilmiyoruz ama biz eşitliği ve özgürlüğü arıyoruz. Eşitlik ve özgürlük için gericiliğe ve emperyalizme, AKP'ye ve AKP'cilere karşı mücadele ediyoruz. "

İstanbul Bilgi Üniversiteli Öğrenciler
ve ben
Mine Kavalalı

 
Toplam blog
: 103
: 2248
Kayıt tarihi
: 26.07.06
 
 

 Hacettepe Üniversitesi'nde Psikoloji okudu. İ.Ü. Gazetecilik mezunudur. Öğrencilik yıllarında İn..