Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '09

 
Kategori
Siyaset
 

Levent Kırca Üsküdar'dan, semtimden başkan adayı olmuş. Hayat tiyatroya benzemez, aman dikkat.

Levent Kırca Üsküdar'dan, semtimden başkan adayı olmuş. Hayat tiyatroya benzemez, aman dikkat.
 

Siyaset ise tamamen başka bir sahada oluşuyor.


Sevgili Levent Kırca semtimden Üsküdar'dan belediye başkan adayı olmuş. "Tiyatro hayatın aynasıdır" ama hayat tiyatroya benzemez. Lütfen dikkat

“Ücretsiz tiyatrolar, sinemalar, konserler yapacağız” Üsküdar’ı yeni bir Hollywood Sanat Merkezi yapacağınızı belirtiyorsunuz. Sayın Kırca sanat faaliyetleri belediye faaliyetlerinin sadece bir bağlamı. Daha geniş çaplı bir plana, danşmanlara ve projelere ihtiyacınız var, burada "komik" duruma düşmeyiniz, bu konu sizin bulunduğunuz alandan farklı bir disiplin. Her alanda rantçılar aportta bekliyor olacaklar.

Belediyeyi "halk haftanın belirli günlerinde gelip muhasebeyi denetleyecek" diyorsunuz. Bir şey üzerinde fikir belirtirken bir danışmana ihtiyacınız var sayın Kırca, bu tür popülist yaklaşımlarınız ve konuşmalarınızla sizi orada "oyuncak" eden rantçılarla boğuşmak zorunda kalırsınız. Muhasebeyi halk nasıl denetlesin? Belediye hesapları muhasebeden öte günümüzde yerel bütçeler ve uzmanlıklar gerektiriyor.

Sadece popülaritenizi kullanarak popülist bir başkan adayı olursanız yaşam tarzınızı temsil eden değerlere zarar verirsiniz. Lütfen dikkat, sizin mesleğiniz karmaşık iletişim ve belediye gerekliliklerinin çözümünde size kıvraklık kazandıramıyor. Ne kadar önemli bir işe soyunduğunuzu biliyor musunuz?

Görsel, kurumsal, şehir plancısı, ekonomik danışmanlarınız var mı? Sizi kırmak değil sizin şahsınızda bu işe soyunmasına önem verdiğim bu işe gönül vermiş insanlarla bir gerçeği paylaşmayı arzu ediyorum.

Her şeye kadir olamadığımız gerçeği üzerinde bir duygu paylaşımı yaptım, adaylığınızı duyduğum zaman. Sevindim dersem yalan olur, plansız ve ani bir karar gibi göründü gözüme. Seçime kadar beni bu alanlarda ikna etmelisiniz ki oyumun rengi size dönebilsin. Sadece tiyatrocu ve levent Kırca olduğunuz için bunu neden sayarak oy vermeyeceğimi bilmenizi isterim.

Hayat, oyunlardaki gibi senaryolara bağlı akmıyor. Şimdi çalışmaya başlayarak beni ve benim gibi düşünenleri nasıl ikna edeceğinizi göreceğim. TV parodilerinizdeki bıktırıcı tekrarlar istemiyorum, sade net hedefleriniz, planlarınız ve ekibinizi anlatın lütfen. Benim profesyonel alanımdan gördüğüm şey bu, geldiğiniz alandan gelen insanlar danışmanlar ve profesyonellerle çalışmayı sevmiyorlar, yüksek ego taşıyorlar.

Siyaset ise tamamen başka bir sahada oluşuyor. Siz gerçekte o kişinin başkan olduğunuz sanıyorsunuz gerçekte ise çevresinde oluşmuş üç beş kişi yönetimi veya yönetememeyi gerçekleştiriyor. Şişli Fatma Girik, Halil Ergün vb örnekler var.

Sadece tiyatrocu, sanatçı, kadın, işadamı vb bağlamlardan gelenler iyi de siyasetçi veya belediye başkanı olur anlamına gelmiyor.

Ben, projeler, profesyonel ekip ve planlar görmek iistiyorum. Yaşamını tiyatrocu olarak geçirmiş birisinin bugün "pis siyasetin" egemen olduğu bir alanda sadece görüntü kalacağına inanıyorum. Daha çok sayıda yaratıcı insanı siyasette görmek istediğim gerçeği beni bu yazıyı yazmaya itti.

Biraz ciddiyet, hazırlık ve plan lütfen.
 
Toplam blog
: 202
: 994
Kayıt tarihi
: 29.06.07
 
 

Sosyal medya danışmanı, grafik tasarımcı.  ..