Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '06

 
Kategori
Bilim
 

Lisanslı yazılımı satın almak zorunda mıyız?

Lisanslı yazılımı satın almak zorunda mıyız?
 

Sahipler, kullanicilar programlari izinsiz olarak kopyaladiklarinda 'zarar' gorduklerini veya 'ekonomik kayba' ugradiklarini belirtmektedirler. Ancak kopyalama yazilim sahibi uzerinde dogrudan bir etkiye yol acmaz ve kimseye zarar vermez. Yazilim sahibi, ancak yazilim icin para odeyecek bir kullanici bunun yerine kopyalamayi tercih ederse bir kayba ugrayabilir.

Biraz dusunursek goruruz ki cogu kisi kopyaladigi seyi para karsiligi satin alacak degildir. Buna ragmen yazilim sahipleri sanki herkes bir kopyayi satin alacakmis gibi 'kayip'larini hesaplarlar. Buna en nazik ifade ile abartmak denir. Richard Stallman

Bende bu sözlere katılıyorum…. Şimdi soruyorum size hangimiz 100’lerce dolara bir photoshop lisanslı sürümün alırız… Bize sürekli para kazandırmayacak bir şeye ve her bir-iki senede yeni bir sürümü çıkacak yazılıma kim para verir…

Tabi ki bu programları profosyonel kullananlar mutlaka satın alacaklardır ama ben hiç Türkiye’ de lisanssız programlar kullanıpta ceza almış kimseyi görmedim…

Bunun yanında Amerikalı’ larla Ruslar arasındaki bu çekişme varken ben kimsenin lisanslı ürün kullanacağını sanmıyorum…

Bu güne kadar kullandığımız çoğu program Amerika menşeili. Ben hiç Rus menşeili program kullandığımı hatırlamıyorum… Peki ama Amerika ve Rusya arasındaki bu savaş nasıl başa baş sürebiliyor… Buna şöyle yanıt verebilirim, Amerika’lılar yazıyor, Ruslar programları kırıp dağıtıyorlar…

Hemde aleni yapıyorlar bunu… Size bir önek vermek gerekirse www.soft-best.net gibi siteler şifreleri kırılan programları; Ne işe yaradıklarını, Download linklerini,ve şifrelerini indirebileceğiniz linklerine kadar yayınlıyorlar. Ve bunu yıllardır yapıyorlar…

Son olarak programları popüler yapan kullanan kişi sayısıyla doğru orantılı.Lisanssız bir program kullanırken bile onları popüler yapanın bizim gibi insanlar olduğunu unutmamalıyız…

 
Toplam blog
: 2
: 399
Kayıt tarihi
: 03.09.06
 
 

22 Mayıs 1978 de Trabzon'da doğdum... İlk ve ortaokulu Giresunda, liseyi İstanbul Haydarpaşa Lisesi..