Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '11

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Logo'nun önemi ve benim logom

Logo'nun önemi ve benim logom
 

Çin kültüründen izler taşıyan logom "WU" Türkçe okunuşu "U"


Logolar tüm firmalar tarafından kullanılan sembollerdir. Etrafımıza bakacak olursak binlerce firmanın farklı farklı şekillerde dizayn edilmiş olan logolarını görebiliriz. Bu logolar zamanla o kadar güçlü bir hale gelirler ki neredeyse yer yüzünden her insan tarafından bilinecek kadar büyüyebilirler. Örneğim Mc Donalds'ın logosunu yer yüzünden tanıyan insanların sayısı haç sembolünü tanıyanlardan daha fazladır. Bir markanın gücü dinsel sembollerin bile dahi önüne geçebilecek kadar insanların aklına kazınmıştır. 

Logolar özel olarak tasarlanırlar ve markanın imajını sergilerler. Birçok yerde markanın ismi dahi yazmaz ama bizler sadece sembollere bakarak hangi marka olduklarını rahatlıkla anlayabiliriz. Bu semboller gizliden gizliye beynimiz tarafından emilmektedirler. 

Firmaların dışında aynı zamanda kişilerin de logolarının ya da kendilerine özel simgelerinin olduğunu görebiliriz. Bu kişiler özellikle artık ünleri tüm dünyaya yayılmış olan kişiler arasından çıkmaktadırlar. Ünlü müzik grupları ve sanatçılar artık sadece o sembollerle anılacak hale gelmişlerdir. Metallica'nın yazılışından tutun da MJ'e kadar çok sayıda dünyaca ünlü isim kendilerine has logo ve yazılış biçimlerine sahiptirler. Tüm dünyada tanınabilir olmak için etkili bir logoya sahip olmak önemlidir. Ünlü şov adamı Conan O Brien ve ekibi de aynı şekilde logo ve aynı şekilde işlenen fotoları logo gibi kullanmaktadırlar. Ülkemizde de aynı şekilde logosu olan CMYLMZ önemli bir örnektir. 

Ben de Asya televizyon ve sahnelerinde kendimi daha güçlendirebilmek için bir logo yarattım ve bunu ilk kez Türkiye ile bloğum aracılığıyla paylaşıyorum. Benim logom içerisinde bulunduğum Çin kültüründen esinlenerek yaratıldı. Aynı zamanda Çince soyadım olan "WU" karakterini kullanarak çizildi. Bir insan şeklinde olan bu logom benim sahne ve televizyondaki duruşumu temsil ederken, şapkasının hafif yana yatık olması seyirciye olan saygımı ve teşekkürlerimi belirtiyor. Aynı zamanda genelde şapka taktığım için logom şapkayı kullandık. Yüzümün olduğu yer aslında televizyonu ve neşeyi temsil ediyor. Dilerim logom hem ülkem de hem de dünya da daha fazla kişi tarafından bilinir ve daha güzel işlerin altında yer almayı hak eder. 

Hepinize Tayvan'dan sevgi ve selamlarımla,  

Rıfat Karlova 

www.rifatkarlova.com 

 
Toplam blog
: 180
: 4193
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..