Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '12

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Lütfen telefonda rahatsızlık vermeyiniz!

Lütfen telefonda rahatsızlık vermeyiniz!
 

geekygyaan.com


 

"Size hangi adınızla hitap etmemizi istersiniz?"
 
"Ebenizin adıyla olabilir mi?"
 
Arabanızla akıcı bir trafikte gidiyorsunuz. Birden telefonunuz çalıyor. Karşınızdaki ses "Sizi bilmem ne sanat tiyatrosundan arıyoruz. Nasılsınız Erol bey?" Eğer devamını dinlerseniz size bir tanıtım yapacaklar veya yardım isteyecekler." Aynen Green Peace veya Dört Mevsim hastanesi veya Engelliler derneğinden aradıkları gibi. 
 
Son bir haftada aklımda kalan isimler bunlar. Üstelik arayanlar gayet kibar konuşuyorlar. Hayır.....Emniyetten arıyoruz. Telefonunuz terör işlerinde kullanılmış diye bir cümleyle söze girseler hemen küfürü basacağım da...Bu kişiler çok kibar. Sadece "Kusura bakmayın kardeşim ama neden beni rahatsız ediyorsunuz? Söyledikleriniz beni hiç ilgilendirmiyor" diyerek telefonu kapatmak zorunda kalıyorum. 
 
Bir keresinde yönetici bulunduğum apartmanda kanalizasyon borusu patlamış. Ustalar pislikler içersinde iş yaparken ben de başlarında duruyorum. O anda telefonum çalıyor. Hiç çalışmadığım bir bankanın elemanı bana tanıtım yapmak istiyor. Bu durumda ağzımdan kötü söz çıkmaması için çok gayret gösteriyorum.
 
Tabii suç arayanlarda değil. Onların eline cep telefonu rehberini veriyorlar. Sırayla "Bu numaraları arayın" talimatı veriliyor. Onlar da garibanlar. Ne yapsınlar fırça yemek uğruna insanları arayıp rahatsız ediyorlar.
 
Tamam, reklam amaçlı telefon mesajlarına alıştık. Okumadan siliyoruz. Bazen de telefonumuz çaldığı zaman karşımızda mekanik bilgisayar sesi. O sesi duyar duymaz telefonu hemen kapatıyorum da, canlı aramalarda ise fırçayı yiyen arayan kişiler oluyor. Şu anda bu yazıyı yazarken bile şarjdaki telefonum çaldı ve açtığımda Sağlık bakanlğı sigara bırakma hattından bir bilgisiyar yayına girdi. Kardeşim ben hayatımda ağzıma sigara koymadım ki! Neden rahatsız ediyorsunuz ki?
 
Geçenlerde bir arkadaşımla konuşuyorum. Green Peace'den aramışlar. "Şu an müsait değilim demiş arkadaş" O gün 4 defa daha aramışlar. 15.- TL. lık yardım için kredi kartı numarası ve son üç rakkamını istiyorlarmış. Bir kere oradan aradıkları nereden belli? Sonra hiç tanımadığımız kişilere kredi kartı numarasını neden verelim? Engelliler derneğinden aradığını söyleyen kişi, bakalım bu sözlerinde samimi mi? Yoksa bunlar dolandırıcı mı?
 
Aslında böyle rahatsızlık veren telefon aramalarının bir yaptırımı olması gerekir. İnsanları zorla bıktırıyorlar ve son günlerde de bu telefon trafiği çok artmaya başladı. Eğer bu konuda bir önlem alınmazsa ben de telefonuma bir kayıt yapacağım, otomatik olarak bu tip kişilere ebelerinin adını soracak.
 
Neyse son olarak şunu söylemek istiyorum.
 
"Lütfen telefonda rahatsızlık vermeyiniz kardeşim"
 
 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..