Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '11

 
Kategori
Kitap
 

Mağaranın Kamburu romanına yönelik okuyucu yorum ve eleştirileri-3

Mağaranın Kamburu romanına yorum ve eleştiri gelmeye devam ediyor. Virgülüne bile dokunmadan yayımlıyorum.  

Yorumlar 

Sayın Faruk Bey,  

Dün okumaya başladığım eserinizi aynı gün, büyük bir zevkle bitirdim.  

Ben 1953 İzmir doğumluyum. Ortabirden itibaren kitab aşkı doğmuştur bende.Atatürk lisesi akşama kadardı. Öğlen birşeyler yiyebilmem için verilen harçlığı kullanmaz, biriktirir kitab alırdım. Zagor, Tex, roman farketmezdi. Yeterki okunabilir olsun. O kitablarım hala durur. Orhan Kemal, Aziz Nesin, Yaşar Kemal, Bekir Yıldız ve Y Nuri Öztürk vs . bütün kitabları (tabii yazamayacağım kadar daha birçok yazar).Yabancı eserler, klasikler. Sizin eserinizi okuduğum için rahatlıkla söylüyorum, şayet okuma imkanım olmasaymış çok üzülürmüşüm. Büyük bir eksiklik olurmuş .  

Çok düşündüm, sadece iki kişinin konuşması ile başlayıp biten roman okudum mu ? diye. Sanki okumuştum ama, arada yine de yazarın birşeyler anlattığı, yer ve zaman belirttiği bölümler vardı gibi.  

Haddim değil, ama iyiniyetinize ve yorum izni verdiğiniz için biriki şey söylemek isterim.  

Öncelikle konusu hiçbir zaman geçerliliğini kaybetmeyecek türden. Karşılıklı iki kişinin konuşması ile, gözünüzde yerler ve kişiler çok rahat canlanıyor. Birkaç sayfa içinde olayın içine giriveriyorsunuz. Sonuç çok mükemmel. Herşeyin bittiğini düşündüğünüz anda kamburların çıkıp, gelen kişi tarafından görülmesi şok etkisi yaratıyor. O ana kadar öldürülen bilge kişinin de kötülükten kamburu olduğunu düşünürken, son gelen kişinin onda kambur görmemiş olması, fakat katildeki kamburları görmesi çok çok muazzam bir vurguydu.  

Benim eserininizi beğenmemin bir önemi var mı bilemem , bana düşen elinize, vücudunuza sağlık. Dilerim başka eserler de üretirsiniz.  

Şimdi de izniniz olursa çok küçük bir eleştiri de yapmak isterim. Doğal olarak bu sadece beni bağlar. Özürdiliyerek yapmaya çalışacağım.  

Bilgekişi ile kötü karekterli kişinin karşılaştıklarındaki ilk cümleleri hep hakaret dolu idi. Cümleler de kısa olduğu için biraz okuyucuyu nasıl desem eserden uzaklaştırıyor gibi mi desem, gerçekten ifade edemiyorum. Ama hemen arkasından konuşma uzamaya, paragraflara dönüşünce oh tamam şahane.  

Tekrar özür dilerim. Lütfen yanlış anlamayın.  

Hakkınızı helal edin.  

Tekrar bir eseriniz olunca (ki inşallah çabuk olur)haberdar olup , almak isterim.  

Tabiiki Allah nasip eder sağ olursak.  

Sağlıcakla kalın  

Necdet Tutkun  

iZMİR  

**  

"Hocam, kitabinizi saat 22.00 da okumaya basladim ve az once de bitti. Elime bir kalem almistim, huyumdur bir kitap okurken begendigim sozlerin altini cizmek ama baktim ki yasli bilgenin her sozunu ciziyorum kitaba kiyamadim. Bir gun beynindeki, kalbindeki "kamburlari" tamamen kaldirmis insanlarin olacagi bir dunyayi duslemeye basladim. Emeginize saglik. Simdi ucurumun kiyisindan ay isiginin aydinlattigi o selalere goz kirpmaya gidiyorum. Iyi geceler..." 

** 

Sayın Ömer Faruk Hüsmüllü ,

Kitabınızı aldım ve bitirdim. Kitabı çok sevdim. Sevdiğim bir alan psikoloji ile ilgili olması sevme etkenlerinden biridir. Ancak bir sorum var. Kitabın sonunda kötü kişinin sırtında kambur çıkması şu anlamda mıdır ? O kişi aslında bilge yerine kendi görüntüsünü görüyordu aslında dalga geçtiği, kamburunu gördüğü kişi kendiydi ve kendisi bu sona ulaştı.

Havaleyide yarın yapacağım ayrıca facebookta bir felsefe sayfasına mail adresinizi ve 6 TL karşılığında bu kitaba sahip olabileceklerini belirttim. Umarım bir değişiklik yoktur.

Ben de kendi çapımda şiir hikaye yazıyorum eğer vaktiniz olursa ara sıra sizinle paylaşmak ve eleştirilerinizi duymak isterim.

Saygılarımla.  

** 

Merhaba ömer bey,
Öncelikle kitabınızı aldığımı ve beğenerek okuduğumu bildirmek isterim.
Çok önceden sunmam gereken teşekkürlerimi biraz gecikmeli olarak sunuyorum o nedenle affınıza sığınıyorum.
Kitabınızı kuduktan sonra İnsanoğlunun içinde barındırdığı duyguları daha kolay algıladım. aslında iyilikte kötülükte kendi içimizdeymiş ve seçimlerimiz bizim kim olduğumuzu belirliyormuş. Sizi tanımaktan büyük mutluluk duydum ve başarılarınızın devamını diliyorum..
Saygılarımla...

**  

"Kitabınızı bir solukta okudum. Hep düşürücü, hem öğüt verici. Entelektüel bilginiz üst düzeyde. Kitap keşke biraz daha uzun sürseydi.! Umarım düşlediğiniz ilgiyi ve satış rakamını görür. Ben şahsen herkese bu kitabı okumasını öneriyorum. Başarılar dilerim. Yeni kitaplarınızı merakla bekliyorum."
 

**  

Yorumlar için teşekkür ediyorum. İkinci baskıda bu uyarıları dikkate almaya çalışacağım.  

Siz de yorumlarınızı ofh1952@gmail.com adresine yollayabilir ve roman hakkında bilgi alabilirsiniz.  

Mağaranın Kamburu hakkında bu sitede yer alan yazılar: 

http://blog.milliyet.com.tr/Bedava_Kitap_ister_misiniz_/Blog/?BlogNo=298021 

http://blog.milliyet.com.tr/Askida_kitap_uygulamasi_icin_gonulluler_araniyor/Blog/?BlogNo=300063 

http://blog.milliyet.com.tr/Magaranin_Kamburu_Romanina_yonelik_okuyucu_yorum_ve_elestirileri/Blog/?BlogNo=301705 

http://blog.milliyet.com.tr/Magaranin_Kamburu_Romanina_Yonelik_Okuyucu_Yorum_ve_Elestirileri_2/Blog/?BlogNo=303073 

ve facebook sayfası: 

http://www.facebook.com/pages/Ma%C4%9Faran%C4%B1n-Kamburu/154922504571531 

 

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..