Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '11

 
Kategori
Kitap
 

Mağaranın Kamburu Romanına Yönelik Okuyucu Yorum ve Eleştirileri-2

Mağaranın Kamburu Romanına Yönelik Okuyucu Yorum ve Eleştirileri-2
 

Mağaranın Kamburu okuyucudan gördüğü teveccühe teşekkür eder...


Mağaranın Kamburu romanına yorum ve eleştiri gelmeye devam ediyor. Virgülüne bile dokunmadan yayımlıyorum. Mesela aşağıda tamamı büyük harfle yazılmış bir mesaj göreceksiniz. O, 75 yaşında bir hanımefendiye aittir. Sanırım görme sorunu nedeniyle hep büyük harf kullanmıştır. Yaşına hürmeten biz tabii ki bu davranışı hoş göreceğiz. 

Yorumlar 

"Sayın Ömer Faruk HÜSMÜLLÜ Beyefendi,

Harika bir roman okudum. Tek tek ayrıntılara girmeye gerek bile duymuyorum. Romanınız gerçekten ince eleyip sık dokuma eşiğini aşmış. Kendimce bir ölçüm vardır. Beynim görsel çalışır. Bir eseri okurken kitabın sayfalarını, kelimeleri görmez, kendimi kitabın içinde bulursam o eser nazarımda olgunluğa ermiştir. Mağaranın Kamburu'nu okurken kitabın her anını bizzat yaşadım. Kendimi cinayet planlarının içinde buldum. Mağaranın katlarını korkarak dolaştım. Ensemde ruhların nefesini hissettim." 

Üstüne mağara, bilge ve felsefenin uçsuz bucaksız deryası da eklenince kitabınız damağımda doyumsuz bir tad bıraktı. Hele de son sayfalarda bilgenin tevazu anlayışını kavrayınca hayranlığım katbekat arttı. Bütün bu fikri ve görsel altyapıyı salt diyalogla inşa etmiş olmanız da çok etkileyiciydi.

Şahsım adına ve bütün samimiyetimle sizi tebrik ediyor, başarılarınızın devamını diliyorum üstadım. 

Sayın Hüsmüllü, gönderdiğiniz kitabınızı aldım çok teşekkkür ederim ve bir solukta da okudum. Ellerinize sağlık, çok beğendim. 

Umuyor ve diliyorum ki eseriniz edebiyat dünyamızda hakettiği saygın yeri alacaktır. Tekrar tebrik ederim. 

Saygılarımla 

Sayın Ömerbey, kitabınızı aldım ve aralıksız okudum. Çok beğendim. Teşekkür ederim. Saygılar. 

SAYIN HÜSMÜLLÜ BEY OĞLUM
KİTABINIZI ALDIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. MANTOMU ÇIKARMADAN ŞÖYLE BİR BAKAYIM DEDİM 15 SAHİFE OKUMUŞUM, SON DERECE SÜRÜKLEYİCİ. SİZE İZLENIMLERİMİ SONRA BİLDİRECEĞİM. AYRICA YAZDIKLARIMI KULLANARAK BENİ ONURLANDIRDIĞINIZ İÇİNDE TEŞEKKÜRLER EDERİM. SEVGİLER, HOŞÇA KALIN 

Sayın Ömer Faruk hocam, kitabınız bugün geldi. Bir solukta okuyup bitirdim. Elinize sağlık. Vatan gazetesinde Mustafa Mutlu'nun köşesinden haberdar olmuş idim. Eksik olmayın imzalı eserinizi bana gönderdiniz. Ancak acaba küçük de olsa bir katkıda bulunamaz mıyız.?Teşekkür ederim. Selam ve sevgilerimle... 

Ömer bey dostum,  

Ben bir edebiyat öğretmeni olarak hem olumlu hem de olumsuz görüşlerimi aktarmak istiyorum. Dilersen önce olumluları maddeler halinde sıralayayım: 

- Kutluyorum, genelde oldukça başarılı bir çalışma olmuş. 

- Dil iyi, anlaşılır. Dilde zorlamaya gidilmemiş. Gündelik yaşamda kullanılan sözcükler kullanılmış. Tabii bu da anlaşılmayı oldukça kolaylaştırmış. 

- Gramer iyi. 

- Diyalog tekniği iyi. 

- Kurgu başarılı. 

- Bu güne kadar birçok eser okudum, ama ilk defa bu teknikle yazılanına tanık oluyorum. 

Olumsuzlara gelince: 

- Betimlemelere yer verilmemiş. 

- Kapaktaki roman ifadesi konulmayabilirdi. 

- Olay sanal. 

- Sona gelinceye kadar “Kambur” kötü tanınıyor.Bu da Kambur’un inandırıcılığını sorgulatıyor. 

- Kurgu başarılı, ama verilmek istenen toplumsal mesaj ne? 

- Öneri net olmalıydı. 

- Sonuçta okuyucunun hayatını olumlu yönde değiştirecek bir mesaj verilmeliydi. Oysa tam tersi yapılmış. 

- Yazım kuralları ile ilgili birkaç düzeltme yapmak gerekebilir. 

Selam ve saygılarımla. 

Yorumlar için teşekkür ediyorum. İkinci baskıda bu uyarıları dikkate almaya çalışacağım. 

Siz de yorumlarınızı ofh1952@gmail.com adresine yollayabilir ve roman hakkında bilgi alabilirsiniz. 

Mağaranın Kamburu hakkında bu sitede yer alan yazılar: 

http://blog.milliyet.com.tr/Bedava_Kitap_ister_misiniz_/Blog/?BlogNo=298021 

http://blog.milliyet.com.tr/Askida_kitap_uygulamasi_icin_gonulluler_araniyor/Blog/?BlogNo=300063 

http://blog.milliyet.com.tr/Magaranin_Kamburu_Romanina_yonelik_okuyucu_yorum_ve_elestirileri/Blog/?BlogNo=301705 

ve facebook sayfası: 

http://www.facebook.com/pages/Ma%C4%9Faran%C4%B1n-Kamburu/154922504571531 

 

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..