Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '10

 
Kategori
Futbol
 

Maicon bir Servet!

Maicon bir Servet!
 

HAKLISIN..


Bu seneki dünya kupası hakkında şu ana kadar en azından birkaç blog yazısı yazmış olmayı çok isterdim ama hem vuvuzela sesleri hem de Ömer Üründül’ün biçimsiz futbol yorumculuğu nedeniyle yazmak adına gereken şevki bulamadım. Deminden beri Portekiz-Brezilya maçını izliyorum(ki az önce ilk yarısı 0-0 sonuçlandı) ve zannediyorum artık yazma zamanıdır çünkü zaten bir yıldız olan Brezilya sağ kanat oyuncusu olan Maicon’un daha da yıldışlaştığını fark ediyorum. Aslında bu zamana kadar gerçekleşen Dünya Kupası maçlarını izlerken aklımda hep şu soru vardı; “bu kupa sonunda dünya futbolu hangi yıldız oyuncularla tanışacak?” Fakat Mesut Özil’i saymazsak bu dünya kupasının diğerlerinden farklı olduğunu çok bariz bir şekilde söyleyebiliriz çünkü bu kupada yeni yıldız oyuncular yerine zaten yıldız olan oyuncuların daha da yıldızlaşmış olduğunu fark ediyorum. Bu yıldızlaşan yıldızlardan bir tanesi bariz bir şekilde Maicon’dur. Hem de ne yıldız! Ben bugüne kadar dünya futbolunda hiçbir futbol takımının oyun kurucusunun sağ back oyuncusu olduğuna şahit olmamıştım. Şu an itibarıyla şaşkınlığımı hala gizleyememekteyim(bu arada ikinci yarı başladı). Brezilya futbol takımı atağa çıkmaya hazırlanırken ya top bir şekilde sağ tarafa çekiyor ve Maicon’u buluyor ya da arkadaşları farkında olmadan topu, takımın dinamosu haline gelen Maicon’un ayağına atıyorlar. Sebep her ne olursa olsun Maicon şu anda inanılmaz bir insiyatif kullanarak ve yine inanılmaz bir dirençlilik göstererek ayakta kalmayı başarıyor ve Brezilya’nın sol kanadı hala işlemiyor. Hazır insiyatif demişken hafızam bana hemen Servet ve Reijkaard ikilemini hatırlatıyor. Reijkaard sırf istediğinden fazlasını yaptığı için(topu uzaklaştır ve mevkiine dön anlayışı) yani daha fazla işe yaradığı için Servet’i, bir de oyun kuramayan stoper olarak adlandırarak yedek kulübesine çekmişti.

Şimdi sormak istiyorum:

1)Elbetteki stoper'ler back'ler kadar ileri çıkmamalıdır ama Maicon’un kullandığı insiyatif ise Servet’in kullandığı neydi?

2)Çok istekli ve de yetenekli olan Maicon’a, teknik direktör olan Dunga ‘çok fazla ileri çıkma’ deseydi Maicon ne düşünürdü?

3)Dunga, bugünden itibaren Maicon’u yedek soyundurur ise futbol insanları ne düşünür?

4)Lucio futbol oynarken hiç ileriye çıkmıyor mu?

5)John Terry ve Ricardo Carvalho çok mu süper oyun kuruyor?

6)Dünya kupasına katılmış olsaydık eğer, Servet’in yıldızlaşma olasılığı ne olurdu?

Messi’nin tadına varamayacağımız bir dünya kupası beklerken daha da yıldızlaşan Maicon’a teşekkür ediyor, Servet’i bir piyon olarak kullanan Reijkaard’a sonsuz güvenen Galatasaray yönetimini de(tıpkı Lincoln’e vermiş oldukarı imtiyazlardan ötürü) şiddetle kınıyorum. Ya bir servete konarsınız ya da pişmanlıklarınızdan ötürü yitip gidersiniz…

 
Toplam blog
: 41
: 600
Kayıt tarihi
: 17.05.10
 
 

Merhabalar. Ben Emre Karatas. 28 yasinda bir İngilizce Öğretmeniyim. İyi bir futbol izleyicisiyim ve..