Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Manavgat'ta bir kadın girişimci...

Manavgat'ta bir kadın girişimci...
 

Manavagat turizmin yıpratmadığı gelenek ve göreneklerinin devam ettiği, muhteşem denizinin, doğasının, insana huzur verdiği, nadir ilçelerimizden biri.

Deniz ile doğanın mükemmel birlikteliğini burada rahatlıkla görebilirsiniz. Manavgat şelalesi ilçeye hem serinlik veriyor, hem enerji sektöründe kullanılıyor hem de turizm açısından son derece güzel ilçenin en uğrak yerlerinden biri. İlçede Hasat Yufka'nın önünden geçerken oturup bir kahve içiyorum sahibi Mine Satıcı ile.

Başlıyoruz sohbette, bu işe nasıl başladınız?

KOSGEB'in girişimcilik kurusuna katıldım. bu kurs sonucunda üretim yapabileceğimi bildirdim. Gıda denetmenliği yaptığımdan dolayı üretimimi yufka üretimi üzerine düşündüm. Projemde ev hanımlarına iş istihdam edebileceğimi belirttim. Manavgat, turizme yönelik bir bölge olduğundan dolayı yufkadaki satış pazarını oteller olarak belirledim.

Başarınızın sırrını neye borçlusunuz?

Bir buçuk yıllık bir firma olmamıza rağmen üretimde hijyen ve kaliteye önem vermemizden dolayı bu pazarda büyük bir pay elde ettiğimize inanıyorum. Bir şeyi üreterek ve ayrıca bu ürettimimizin halk tarafından beğenilmesi bizleri onurlandırıyor. İmalathaneyi açmadan önceki dönemde tek bir aileyi geçindiriyordum. İmalathane ile şu an 12 aileyim ve 12 aileyi geçindiriyorum. Bu insanı bazen zorluyor bazen de çok onurlandırıyor. 12 ailenin sorumluluğunu almak bir işletmeyi yönetmek her insana nasip olmayacak bir durum.
İleriye dönük olarak planlarınız neler?

Şu andaki düşüncem de imalathanemi büyütmek ve daha çok insana iş imkanı sağlayarak, ülkemize katkıda bulunmak. Kendisini bu güzel düşüncelerinden azminden dolayı kutluyoruz. İş yerini geziyoruz. Usta Fahrettin Kiraz, 44 yaşında ve 30 yıldır bu işi yapıyor. Ustamıza bu işin sırrı nedir diye soruyorum. "İşini sevmek, hoşgörülü ve anlayışlı olmak en önemlisi de sabırlı olmak" diyor.

Dışarıda hava çok sıcak içeride 6 saçlı ocak çalışıyor. Burada çalışan personelin azmini, çalışma hırsını ne sıcak ne de yanan ocaklar etkiliyor. Bu gün burada üretmenin sıfırdan başlamanın ve inancın neler yapacağına canlı olarak şahit oluyorum.
Yeter ki insan istesin. Neler yapıyor, neler başarıyor.

e-mail:belginturan@gmail.com

 
Toplam blog
: 439
: 512
Kayıt tarihi
: 04.02.09
 
 

Lisansını Anadolu Üniversitesi/ İşletme Bölümü ve Anadolu Üniversitesi/ Sosyoloji Bölümlerinde “O..