Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mantarlı Et Sote Tarifi

Mantarlı Et Sote Tarifi
 

Mantarlı Et Sote


Merhaba,
 
Basit malzemelerle yapılan, çoğumuzun bildiği yemekleri bazen ufak keşiflerle farklılaştırarak, bazen de yaratıcı sunum teknikleri ile hazırlamayı seviyorum. "Sunum önemlidir" şiarıyla hazırladığım lezzetlerin, hem mideye hem de göze hitap etmesine önem veriyorum.
 
Teknoloji sağolsun, bu güne kadar sadece yakın çevrem ve çocuklarım ile paylaşabildiğim tariflerimi son dönemde sosyal medya ve bloglar aracılığıyla daha geniş kitlelerle sunma imkanı buldum. Yemekleri pişiriyor, hazırlıyor kendi çektiğim fotoğraflarla paylaşıyorum. Mutfakla yeni tanışan genç arkadaşlara rehber olmak ya da ustalara yeni bir bakış açısı kazandırabilmek duygusu beni ziyadesiyle motive ediyor.
 
85 yaşındaki annem bile bu uğraşıma iyiden iyiye alıştı. Kendisine, yemek fotoğraflarının en güzel pencere önünde doğal gün ışığyla çekildiğini söylediğimden, elinde barbunya pilaki tabağıyla bir ön camda bir arka camda ışık kovalıyor tonton asistanım :)
 
Tariflerimi ve yemek fotoğraflarımı, bundan böyle bu mecrada da sizlerle payalaşacağım. İlk yazı şerefine oldukça klasik bir tarifle başlamak istedim. İlerleyen yazılarda daha, daha cesur denemelerde buluşmak üzere! :)
 
 
MALZEMELER
  • 500 gr. dana kuşbaşı
  • 1 paket kültür mantarı
  • 2 orta boy soğan
  • 1 kaşık salça
  • Acı biber (Kırmızı Meksika biberi olursa 1 adet yeterli)
  • Sıvı yağ 
  • Tuz
 
YAPILIŞI
 
Yarım kg. dana kuşbaşı etİ, üzerine çıkacak kadar su ekleyip yaklaşık 20 - 25 dakika haşlıyorum. Daha sonra  tencereye (ben granit tencere kullanıyorum ve çok memnunum) 2 orta boy soğanı doğrayıp, yarım fincan sıvı yağ ile pembeleşinceye kadar kavuruyorum. Daha  sonra 1 tepeleme kaşık domates salçası, bir kaç bölünmüş acı biber ve 1 tatlı kaşığı tuzu ekliyorum. Bu arada 1 paket mantarı fazla kararmalarına izin vermeden hızlıca  doğruyorum. Doğranmış mantarları da soğanlı karışımımızla buluşturuyorum. Etimiz zaten biraz pişmişti, mantarlar da kolayca pişen bir sebze olduğundan, yemeğimize üstünü aşmayacak kadar haşladığımız etimizin suyundan koyuyorum. Kısık ateşte suyunu çekip yağı ile kalana kadar pişiriyorum. Çatalınızı etin üzerine sapladığınızda dağılıyorsa mükemmel şekilde pişmiş demektir. Çok fazla su çekmişse elimizdeki haşlama suyundan sıcak olmak kaydıyla ilave edebiliriz. Piştikten sonra karabiberini ekleyip sunuma geçebiliriz.
 
Afiyet olsun!