Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '12

 
Kategori
Anılar
 

Mardin'e serenat

Mardin'e serenat
 

Güneydoğunun en güzel kenti Mardin'den bir görünüş.


Benim de zaman zaman yazılarımın yer aldığı ve güney illerimizde Adana’da yayımlanan haftalık “Güney HÂKİMİYET” Gazetesinin 12 Ekim 2012 tarihli 7. sayfasında okul arkadaşım ve Ankara Cumhuriyet Savcısı olan Vahit Civelek’ten “MARDİN SEVDASI” adını taşıyan bir şiirini okudum. Sevgili dostum ve okul arkadaşım,  Kızıltepe İlkokulu ve Ortaokulu’ndan birlikte okuduğum Vedat Civelek’in bu güzelim şiirimi okuyunca beni yaklaşık yarım asır önce ki yılarıma götürdü.
 
Mardin Ovasını, Mardin'i,  Kızıltepe’nin tarihi ve turistik yerlerini, uzun yıllar kehribar ,hoş kokulu tütünüyle ünlü GURS bölgesindeki Sancarlı.Kocalalar, Ali paşa, Erdemli, Uluköy ( Üzeyir ) Yüceli ,Yedikardeş  köylerini , öğrencilerimi ve okul arkadaşlarımla birlikte  toz-toprak içinde yaşadığımız  günlerimizi  hatırlattı. ( anımsattı )... Şiirini okuyunca adeta gözlerim yaşardı.
 
Sevgili Vahit  Civelek’in bir de abisi  vardı. Vedat  Civelek, ben Vedat  Civelek’e "Kasımpaşalı " diyordum. O da bana "Kayserili" diye  takılıyordu bana o tatlı günlerde   yıllar önce.  O’da benim gibi öğretmen oldu. Bir de kız kardeşleri vardı, yanılmıyorsam o’nun da adı Vahide Civelek’ti o’da yine benim okul arkadaşım olan Kızıltepe’den Nurettin Sadioğlu ile hayatlarını birleştirdiler. Sevgili Nurettin Sadioğlu'nun evleri Kızıltepe Tepebaşı Mahalesinde idi ve babası o yörenin endeğerli veen bilinen alim hocalarımzdan biri idi...Vefat etmişse O'nu da saygıyla ve rahmetle anıyorum.
 
Bu arada bazı okul arkadaşlarımı ve öğretmenlerimi de  hatırlatmadan geçmek istemiyorum: KutbettinÖzen, A.rahman Yıldırım, İsmet Demirat, Cahit Tarı, Ahmet Günaydın, Bişar Ertaş, ( Dikmen Köyünün Ağası ),  Zeyyat Kılıçarslan, Salih Bayram, Faruk Güneş, Ramazan Yıldız, 1l Mehmet Demir, 2. Mehmet Demir,  Adnan Aydın, Ramazan Süleymanoğlu, Abdülkadir Müftüoğlu, Mustafa Yücel, Saime  Kalkay, Müşerref Sadioğlu, Aziz Demircan ve Feyzullah Ergün vardı. İlkokul ve Orta okuldaki öğretmenlerimiz ise: Aziz Arıç, A.Rahim Akpolat, Hatip Erdinç aynı zamanda şiir de yazıyordu. ( öğretmenler arasında gizli bir şairdi, şair olduğunu pek belli etmiyordu ). Ama son derece başarılı bir ilkokul öğremeni ve iyi bir Beden Eğitimi öğretmeni idi...
 
Hatip Erdinç  öğretmenimizin son  yıllarda onun "BOYUNCUĞUM" adını  taşıyan bir şiir kitabı da yayımlanmıştı. Bunlardan başka  Hıdır Oran, Salih Özcan, Hayati Hamzaoğlu, Fuat Çetin, Hayrettin Özgül, Yusuf Kılıç, Kızıltepe Ortaokulu'nda okul müdürümüz  Şevki Öcal ve hanımı Fransızca öğretmenimiz Nezihe Öcal, Şevki Öcal  hocamızın daha sonra Ankara'da  avukat olduğunu öğrendim, bir de  kulakları çınlasın coğrafya öğretmenimiz Melahat Yıldırım adında  bir öğretmenimiz daha  vardı.Unutmadan hepsine selam ve saygılar gönderiyorum. 
 
Vahide Civelek bizlerden birkaç yaş  büyüktü, daha doğrusu bizim ablamızdı. Muhterem bir anneleri vardı, saçlarını süpürge etti ve çocukları binbir emekle,  çileyle onurla  büyüttü ve okuttu...Namuslu ,onurlu bir Anadolu kadını idi...Çocuklarına hem anne ve hem de baba oldu. Yanılmıyorsam babaları daha önce vefat etmişti. O'nu da rahmetle ve saygıyla anıyorum.  Şimdi kim bilir nerdeler? Aradan yıllar geçti heyhat!...   Şimdi unutmadan adı geçen tüm  yakın  okul arkadaşlarıma , ve sevgili öğretmenlerimize  yıllardan sonra   buradan  selam, saygı  ve sevgiler gönderiyorum.
 
Şimdi Güney Hâkimiyet’te yer alan haberde, aynen şunları okuyoruz:
Adıgeçen haberden “ İsmail Dinçel Ankara’dan bildiriyor:
 
"  Ankara Cumhuriyet Savcılığı’ndan emekli olan Vahit Civelek’in Mardin’e olan sevgisini bilmeyen yoktur. Sohbet toplantısında,Mardin'e olan  sevgisinden ve özleminden her zaman bahseder.  Mardine'e Serenat adlı şiirini Kızıltepeliler ve Çevresi Yardrımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Fahrettin Erez , şiirini dinlerken son derece duygulandılar. Sayıştay Başkanı Dr. Recai Akyel ise    kendisini   tebrikettiler.  ve şiir çalışmalarında  devamını ve başarılar  dilediler. " Dedikten sonra Vahit Civelek’in arkadaşlarıyla yaptığı bir sohbet sırasında Mardin için yazdığı ve orada okuduğu “MARDİN’E SERENAT”  adlı  şiirinden söz ediyor. Vahit Civelek arkadaşımın okuduğu şiiri aynen burada sizlerle paylaşmak istiyor ve sevgili okul arkadaşım Vahit Civelek'e  selam ve sevgilerimle , emekli olmasından dolayı  bundan sonraki  yaşamında   sağlık  ve başarılar  diliyorum. Adı geçen şiirini   memnuriyetle sunuyorum: 
 
MARDİN’E SERENAT
 
Ağlayan kadının gözyaşıydın sanki
 
Damlıyor ışıyarak akıp gidiyordun
 
İlk şiirimin ilhamıdır şafakların
 
Aşk’ların en büyüğünü yeşertir
 
Bu topraklar
 
Tanrı’nın ilk güneşi doğar Mardin’e
 
Kanat çırparak Kızıltepe’den yayılır
 
Işıklar dünyaya
 
Beri derler Ovasına, ufuklarla birleşir
 
Bu sevenler çölünde gök ile yer evlenir
 
Nusaybin’de açar baharın ilk günleri
 
Küsmemiştir bülbülü, kırlangıcı, leyleği
 
Sarı çıkan dolar tarlalar ilkbaharda
 
İlk sevgilinin ücretsiz çiçekleri olur orada
 
Mazıdağı’ndan kalkar Sultan Şeyhmus’a
 
Giden toylar
 
Gurs’tan Jütün güzelleri takılır
 
Üveyik kanatlarına
 
Tren düdükleri kavuşma türküleri söyler
 
Şen yurt’umda,
 
Derik rüzgârına yiğit bağrı açılmaz
 
Mağaradan gelen sular birden içilmez
 
Güzellik anlatılmaz, bir şiire hiç sığmaz
 
Böyle olur Kızıltepe ve çevresi
 
Güzel oynar Kazaska’yı ahu Çeçen kızları
 
Yiğitleri halay çeker
 
Ruha vuran davulların sesiyle
 
Tutsağınım Mardin’im
 
Ben birazcık anlattım,
 
Hep anlatacağım seni
 
Gönülden taa gönülden yaşayacağım…
 
Vahit CİVELEK
Güney Hâkimiyet Gazetesi  / Adana
12  Ekim 2012.s7.
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..