Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Marka düşkünlüğü bizi fakirleştiriyor

Marka düşkünlüğü bizi fakirleştiriyor
 

www.aliozdemir.net


Saat, çanta, ayakkabı, gömlek, tişört, mont, telefon vb. gibi eşyalarımızda lüks markalara yönelen genç kitleler cari açığımızı altından kalkılamaz seviyelere yükseltiyor.

45 yaşındayım. Bugüne kadar hiç küresel marka taşıyan pahalı ürün satın alıp kullanmadım. Çevremdeki bir çok insan kullandığım telefonu, kravatı, gömleği görünce müstehzi (alaycı) bakışlar moduna giriyor. Onların bu durumları beni daha çok karamsarlığa itiyor.

Geçenlerde ülkemizde ayda 1 milyon adet akıllı telefon satışının olduğunu okudum. Akıllı olarak tabir edilen telefonların fiyatını 500-2000 TL arasında olduğunu göz önüne alırsak yılda 6-12 milyar dolarımızı elektronik oyuncaklara / hipnotize edicilere yatırdığımız ortaya çıkar.

10 -20 TL'lik bir gömleğin ya da tişörtün 200 TL'lik ithal modelini giyen insanlarımızın vergi, istihdam, zenginleşme gibi konularda ülkeye ihanet ettiğini düşünüyorum.

Geçen hafta 30-40 TL arası bir bedel ödeyerek sade bir spor (yürüyüş) ayakkabısı aldım. Derslerine hiç ilgi göstermeyen, hiç bir şey okumayan, okula zoraki gelen 2-3 öğrencim ayakkabıyı ayağımda görünce "Bu da giyilir mi hocam" diye dudak büktüler. Bu çocukların ailelerinin aylık geliri 1000 TL yi bile bulmuyor. Ama ayakkabıları küresel markalı, ceplerinde en az 1000 TL'ye satılan bir telefon mevcut.

Gerisini yazmayayım...

 

Ali Özdemir
 Web: www.aliozdemir.net
 E-posta: aozdemir53@hotmail.com
 Tlf.: 0505 220 83 85

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..