Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '14

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yazardan para talep eden yayınevlerine pek itibar etmeyin

Yazardan para talep eden yayınevlerine pek itibar etmeyin
 

www.aliozdemir.net


Binbir zahmetle bir kitap yazdınız. Bunu Türkiye'de faaliyet gösteren 500 kadar yayınevine sunabilirsiniz. Her yayınevinin yayın politikası farklı olabilir. Kimisi roman kimisi ders kitabı, kimisi astroloji, kimisi din ağırlıklı yayın yapar. Eserinizin konusuna uygun politikası olan yayıncılara başvurmanız uygun olacaktır.

Kitabınız çok nitelikli, özenli, satış şansı olan türde ise mutlaka basmak isteyen kurum çıkacaktır.

Kitabınızı yayınlamak için sizden para talep eden yayınevlerini doğru bulmuyorum. Bunlar biraz uyanıklık ediyorlar. 200-300 sayfa bir kitabın 2014 yılı itibariyle baskı maliyeti adet başına 3-5 TL'yi geçmez. Matbaacılık teknolojisi çok geliştiği için bir kitabı 1-10-100-500-1000-10.000 adet basmak mümkündür.

Yazdığınız kitabı kendiniz de basıp satabilirsiniz. Ama devlet karşınıza 10 tane engel / mevzuat çıkaracaktır. O nedenle ciddi bir yayınevine vermeniz doğru olan yoldur.

Hasbelkader 19 yıldır kitap yazıp yayınlayan bir kişiyim. Bugüne kadar 43 farklı yayın hazırladım. Bunların 32 tanesini 4 farklı yayınevine verdim. Onlardan yüzde 10 telif hakkı alıyorum. Diğer kitaplarımı kendim bastırıp web sitem üzerinden satmaya çalışıyorum.

Ali Özdemir
Web: www.aliozdemir.net

 
Toplam blog
: 288
: 1733
Kayıt tarihi
: 24.04.11
 
 

Eğitimci - Yazar - Yayıncı. 1968'de doğdu. Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesini bitird..