Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Masalların hikmeti...

Masallara taktım bu aralar...

Neden mi?

Ne zaman mutlu yaşamdan bahsedilse... Masallardaki gibi diyorlar...

Demek ki, bir hikmet var masallarda.

Her ne kadar bazı masalların büyükler için yazıldığı... Çocuklara sonradan uyarıldığı söylense de... Yine de "hikmet"i aramalı.

Çoğumuzun en az bir hikayesini dinlediği... Belki de kitabını okuduğu "Binbir Gece Masalları" mesela.

Dizi adı olandan değil... Gerçek olandan bahsetmek istiyorum.

Hani öldürülmeden önce... Masal analatarak kralın ilgisini çeken... Ve ölümünü, anlattığı masallarla erteleyen Şehrazat'ın masallarından.

Anlatılanlar önemli değil... Nedeni önemli.

Yaşam var işin ucunda...

Bir gün ilgisini çekecek... Bir ertesi güne devam etmesi istenecek masalı bulamasa Şehrazat... Ölecek.

Demek ki neymiş.

Sürdürmek istiyorsanız yaşamı, masallar anlatmalı.

Buradan yola çıkarak... Yine aklımın labirentlerinde... Diyorum ki... O zaman...

Evleniyorlar ya hani? Sonra gelsin bıkkınlık... Gelmese iyi olur.

Masallardaki gibi yaşamak için... İlgi çekici olmak... Yaşamı... Bir ertesi güne "Ne olacak acaba?" merakıyla bırakmak... Çözüm olabilir mi?

Neden olmasın?

 
Toplam blog
: 139
: 1916
Kayıt tarihi
: 12.04.07
 
 

Bana biri kendini anlat dese, susar kalırım. Her konuda çılgın bir istekle konuşan ben, işte o anda ..