Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '07

 
Kategori
Eğitim
 

Matematik niye bu kadar zor?

Matematik niye bu kadar zor?
 

Matematik dersini hiç ama hiç sevmem. Çünkü, çok zor geliyor. Büyükler hep şöyle derler:

‘Kızım matematik çok güzeldir, aman oğlum matematik dersin iyi olsun’. Söylene söylene hep çırpınırlar. Hep matematik, hep matematik, ne bu yaaa...! Bıktım vallahi bıktım!

Dediklerine göre, matematik çok kolay ve çok eğlenceliymiş. Ama ben öyle düşünmüyorum. Hele geometri! Yok canım karenin çevresi, yok canım dikdörtgenin çevresi, yok canım kenarlarını bulma problemleri.... Bu ne yaaa...!. Ben matematikte en çok kesirleri severim, çünkü çok kolaydır. Çok eğlencelidirler. Bir de şey var, öfff adını unuttum, şey, tamam buldum. Çemberin çapı ve yarıçapı. Çok kolay değil mi? Çapını bulmak için, yarıçapını 2 ile çarpıyorduk. Yarıçapını bulmak için çapını 2’ye bölüyorduk. Size ne kadar kolay geliyor değil mi? Ama biz çocuklara zor geliyor, niye acaba?

Bir de şu var:

Anneler, babalar bazen biz çocukları sıkıyorlar. Şöyle diyorlar. “Çocuğum, çalışırsan çok başarılı olursun. Çalışkanlardan neyin eksik?”

Benim sınıfımda bir arkadaşım var. Çok çalışkandı. Ama bu sene derslerinde pek başarılı değil. Ona sebebini sordum. Sınavlara çalışmadığını söyledi. Dershaneye gidiyor diye çok da havalara girmiş (aramızda kalsın).

Benim birinci yazılılarım düşüktü. İkinci yazılılardan sonra yükseldi. Ama matematik hariç. Çünkü matematik zor geldiği için pek de önemsemedim. Oh be, sonunda döktüm size içimi!

 
Toplam blog
: 13
: 12489
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

Benim adım Duygun Şahin. 15.09.1997 yılında Bursa'da doğdum. Milliyet Blog'ta yazan Hakan Şahin'in k..