Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Haziran '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Mavi gözlü dev

Mavi gözlü dev
 

Bugün ''Mavi Gözlü Dev'' Nazım Hikmet'in, şiirin emekçisi Nazım Usta'nın 45 inci ölüm yıldönümü. O'nu gıpta ve sayğıyla anarken, doğru bildiğinden asla ödün vermeyen, her çileye onurla gögüs geren bu koskoca çınarın duyğularını hissederek, O'nu yaşatıyor ve anıyoruz..

Af
Bin bir gece kitabını bıraktım.
Bir cıgara yaktım.
Bıktım demirlerin arasından:
Sihirli bir ayna gibi ışıldamakta yıldızların her bir tanesi.
Gece.
Bursa mahpushanesi..
Kuş uçmaz kervan geçmez karanlık bir gölün dalgalandı suyu.
Heyecanda, alt kat«Birinci Cinayet» malta boyu;
sivri siyah külâhlılar heyecanda.
Dudaklar bembeyaz alınlar kırışık.
Bir duvar çatlağından sızdı bir damla ışık.
Körlerin şehri homurtularla ileri!
Körler karanlıklarındaki rüyaya gidiyorlar!
«Af var!» diyorlar,
«Çıkacağız şapkayı yana yıkacağız.
Toprak güneş kadın hava..
Vapura bin, tirene binbin tramvaya!
Kelepçesiz jandarmasız tek başına yapayalnız gezindolaş!
Ormanda yat, dağları aş!
Dolaş, dolaşabildiğin kadar!»
Heyecanda sivri siyah külâhlılar!
Hapislik olmuyor dalga geçmeden…
Halbuki ben....
Baktım ki, elimde bitmiş cıgaram bîr nefes içmeden.

Nazım Hikmet

 
Toplam blog
: 56
: 417
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

22 Aralık  Adana Ceyhan doğumluyum. Emekli memurum. Mersin'de ikamet ediyorum. Edebiyatla ilgili ..