Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '08

 
Kategori
Blog
 

MB'de Pişti Olmak

MB'de Pişti Olmak
 

www.7art-screensavers.com



27/01/07 tarihinde başlamış MB üyeliğim. Yani 1.5 seneyi devirmişim, bende eskimişim bir hayli. Hatırlıyorum da şimdi anasayfada yazılarına denk gelip okuyup ilk defa yorum yazdıklarım; artık burada olmayan Medcezir, burada yazmak dışında bir de kitap çıkarmış olan sevgili Solohan (gerçi kendisi uzun bir süredir kayıp ama) ve benim MB hayatımdaki ilklerin çoğunda yer alan sevgili Celal Çelik’tir. Şimdi ise burada kimisini sadece yazılarından, kimisiniyse yazdıklarından çok daha fazlasıyla tanıdığım o kadar çok isim var ki...

Bu zaman zarfında çıkarmış olduğum “Gündelik Yaşam” kategorisindeki “95” yazıya bakarsak (bununla birlikte 96 oluyor) biraz tembellikten, biraz yoğunluktan, biraz kendimden biraz başka nedenlerden çok aktif bir üye olduğum söylenemez. Siyaset, haber vb kategoriler şu ana kadar hiçbir şekilde yazı yazmadığım bölümler. Bunun nedeni belki gündelik hayatımın içersinde zaten yeteri kadar varolduklarından en azından bana yettiğini düşünüp burada başka şeyler okuyup yazmak istemem, belki de bu kategorileri gerçekten yazabilecek kalemlere bırakmayı tercih etmem yada her ikisi birden kim bilir...

Hiçbir zaman güzel yazmak gibi bir iddiam olmadı veya yazar olmak gibi bir niyetim. Olamaz da zaten sonuç olarak yazdıklarım sadece kendimce karalamalardı ve her zaman için durduğum yeri, olduğum yeri, haddimi bildim ve bilirim. Ama ne yazdıysam kendimden yazdım, kendi hayatımdan ve sadece kendi kelimelerimle...Zaman zaman başka yazarlardan, kitaplardan, yazılardan hoşuma giden ve yazıma uygun düşen cümleler, paragraflar aldığım oldu. Fakat mutlaka yazdıklarımın altında nereden alındığına, kime ait olduğuna dair bir bilgiyi, alıntı olduğuna dair bir ibareyi ekledim. Bunu sevgimden veya saygımdan dolayı yapmadım. Bunu yapmak zorunda olduğum için yaptım. Başkasına ait bir emeği, bana ait olmayan tek bir harfi bile kullanmak bunu gerektirdiği için yaptım.

Yazıkki geçen hafta benim başıma gelen olay yani yazımın altında bana ait olduğuna dair hiçbir bilgi olmadan sadece başlığı değiştirilerek MB’da başka bir ismin sayfasında yayınlanmış olması, bugünlerde burada çok sık karşılaştığımız bir durum halini aldı. Daha önceden başka sitelerde denk geldiğimiz kendi yazılarımızla şimdi aynı yerde yani MB sayfalarında pişti olmaya başladık. Üstelik editörlerimizin verdikleri bilgi siteye bu şekilde gönderilen pek çok yazının bulunduğu, bunların büyük çoğunluğunun tespit edilse bile tamamını fark etmenin mümkün olmadığına dair. Şu andaki tek yaptırım yazıların kaldırılmasının yanısıra kişinin üyeliğinin de iptal edilmesi. Tabi bu kişiler başka bir isimle tekrar giriş yapabilir ve bununla ilgili ne yazıkki ayrı bir denetim mevcut değil.

Gerçekten bu neden yapılır anlamış değilim. Üzülüyorum çünkü herkesin kendi öyküsü, kendine dair bir hayatı olduğu gibi tüm bunları anlatabileceği kendine ait kelimeleri de vardır. Neden bir insan bunu kullanmak yerine başka kelimelere ihtiyaç duyar ve en başta kendi kendisini kandırır? Başka kelimelerle nasıl kendisini anlatabilir? Acıyorum çünkü kendi kelimelerinden bihaber yaşayıp, kendi öyküsüne sahip çık(a)mayan bir insan nasıl kendisi olarak hayatına devam edip hem kendi hem bir başkasının hayatına dair iyi birşeyler sunabilir? Kızıyorum çünkü kimsenin böyle bir şey yapmaya, bir emeğe saygısızlık etmeye ne olursa olsun hakkı yok, olamaz da...

Ama görünen o ki bu soruların cevapları asla tam olarak verilemeyecek ve her zaman için benzeri kişi ve durumlarla ne yazıkki karşılaşacağız. Bu konuda MB sayfalarında kendi yazımızla pişti olmamak için dikkat edip yeri geldiğinde birbirimizin eli, gözü, kulağı olup birbirimizi uyaracağız. Denetim anlamında çok fazla birşey yapamadıklarını söyleyen editörlerimizden en azından üye olma aşamasında TC kimlik no istemek vb zorunluluklar getirmelerini, yapılması gereken ne varsa yapmalarını talep edeceğiz. Ve en azından kendi bahçemizi temiz tutmak anlamında kendi öykülerimizi kendi kelimelerimizle yaşamaya ve yazmaya devam edeceğiz.

Başka bir önerisi olan???

 
Toplam blog
: 246
: 980
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

30’ lu yaşların ağırlığında geçiyor artık yaşam ama teğet geçerek, ama kurcalayıp didikleyerek...İst..