Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '07

 
Kategori
Özel Günler
 

Memleketim

Memleketim
 

Doğumumun üstünden tam 54 yıl geçmiş… Yarım asırdan dört yıl fazlası var, yaşamımın…

Ülkemin 54 yıllık geçmişini, bir kez daha gözden geçirdim…

Bizleri yönetenler, neler yaptılar bu topraklar için, neler yapamadılar?

Siyasi iradeyi ellerinde bulunduranlar… Birçoğu hala aynı kişiler…

70 li yıllarda, yaşıtlarım çok iyi hatırlıyorlardır, terör belası çıkmıştı karşımıza, engelleyememişlerdi, zamanın yöneticileri, hala engelleyebilmiş değiller, şehitsiz günümüz geçmemekte…

Bugünlere kadar, on binlerce insanımız teröristlerce katledildi, binlercesi, yerinden yurdundan edildi, masum insanlarımızın...

Avrupa Birliği’ne müracaat etmişlerdi bizimkiler… Türkiye ile Avrupa Birliği'nin ilişkileri, 31 Temmuz 1959'da Türkiye'nin Avrupa Ekonomik Topluluğu'na yaptığı ortaklık başvurusu ile başladı macera... Avrupalılar, önce gümrüklerinizi açın diye geri göndermişlerdi müracaatımızı… Gümrüklerimizi sonuna kadar açtık. Onlar karar almışlar, bizimkiler uygulamış. Hala onlar istiyor, bizimkiler veriyor… Vere vere, aradan tam 48 sene geçmiş… Daha çook bekleriz…

Ülkemizin başlıca kuruluşlarının neredeyse hepsi, ben doğmadan önce vardı... Şimdi yapılan ise, onları birer birer elden çıkarmaktan ibaret…Satılmayan neyimiz kaldı ki...

Yeterince iş alanı kuramadılar; öncü sektörler, markalar, yaratamadılar. Yeterince hastane, okul, köprü, yol, fabrika… Bunların hiçbirini, yeterince yapamadılar...

Ekonomimizin önündeki en önemli işsizlik sorunu çözülemedi... Türkiye'de işsiz insanımız sayısı yedi milyonlar civarında, yani nüfusumuzun yüzde onu işsizve hala boşta geziyor…

Doğumumun üstünden yılllar geçti. O günden bugüne, ülkemde çok şeyler değişti. Bana, çocuğuma, torunlarımıza kalan, iç borçlar, dış borçlar, ticaret açıklar... vb.

Bugün, her nefes alışımda, boşa giden bu 54 yılın acısını duyuyorum yüreğimde... Bütün bunların sorumlularından, belki içimden, ama büyük bir öfkeyle, hesap soruyorum...

54 yıldır memleketimde nefes alıyorum, ama kim bilir kaç yılını eksik yaşadım, gerçekten çok merak ediyorum…

Sevgi ve saygılarımla.

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..