Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '09

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Mersin Valisi Aksoy''Herşey daha güzel ve çağdaş bir yaşam için''

Mersin Valisi Aksoy''Herşey daha güzel ve çağdaş bir yaşam için''
 

Vali Aksoy''Herşey Eğitim içi^''


Mersin'de Vali Hüseyin Aksoy ve Eğitimci eşi Hülya Aksoy'un her konuda olduğu gibi eğitim konusundaki yapmış oldukları çalışmalar meyvelerini vermeye başladı. 28 Nisan 2009 tarihinde yine Mersin Eğitiminde tarihi bir gün yaşandı. İşte ayrıntıları: Mersin Valisi Hüseyin Aksoy, okumak isteyene her türlü desteği verdiklerini ve vermeye devam edeceklerini söyledi.

‘Ana-Kız Okuldayız Kampanyası’ çerçevesinde, Toroslar Kaymakamlığı’nca, Toroslar Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü’nde düzenlenen okuma yazma kurslarına katılan 60 kursiyere, belgeleri düzenlenen törenle verildi.
700. Yıl İlköğretim Okulu’nda düzenlenen belge dağıtım töreninde konuşan Vali Aksoy, eğitimin, en temel, vazgeçemeyeceğimiz alanlardan birisi olduğunu kaydederek, “Eğitimsiz hiçbir insanımız kalmayıncaya kadar çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Eğitim en temel insan hakkıdır. Okumak isteyene, her türlü desteği verdik, vermeye de devam edeceğiz.”dedi.

Vali Aksoy, çağımızda okuma yazma bilmemenin kabul edilemeyeceğini vurgulayarak, “Ancak çeşitli nedenlerle insanlarımızın bir kısmı okuma yazma konusunda eğitimden mahrum kalmış durumdalar. Ana-Kız Okuldayız Kampanyası, bu şekilde olan insanlarımıza bu fırsatı veren ve onların bu alandaki eksikliklerini gideren bir çalışma.”dedi.

8 Eylül 2008’de başlatılan kampanya kapsamında bu güne kadar 6 bin 528 kişinin birinci ve ikinci kademe olarak bu kurslara katılarak belgeyi almaya hak kazandığını hatırlatan Aksoy, “Toroslar ilçemiz de, bin 30 kişiyle bu çalışmaya destek verdi. Hedefimiz okuma yazma bilmeyen tek bir vatandaşımız kalmayana kadar bu çalışmaları sürdürmektir.”dedi.

Okul çağı gelip de okula devam etmemiş çocuklarımızın okula kazandırılması yönünde çalışmaların titizlikle devam ettiğini de hatırlatan Aksoy, anne ve babalara, ‘okula gitmeyen çocuğunuz varsa onları okula gönderin’ çağrısında bulundu.

Eğitimin, en temel haklardan biri olduğunu ve çocukların eğitim hakkından mahrum kalmalarına fırsat vermemek gerektiğini vurgulayan Aksoy, “Bu konuda en başta anne ve babalardan ve muhtarlardan destek bekliyoruz. Çünkü bunu en iyi sizler, çevrenizde ve mahallenizde görebilme şansına sahipsiniz. Bunları mutlaka okul müdürlerine bildirin. Okul Müdürleri de onları okula alma konusunda titiz davransınlar.”dedi.

Hiçbir anne ve babanın ‘ben çocuğumu okula göndermiyorum’ deme hakkına sahip olmadığını da vurgulayan Aksoy şunları kaydetti:

“Çocuğunu okula göndermeyen anne ve babalara cezai işlem uygulanacaktır. Burada amacımız cezalandırmak değil, amacımız çocukların okumasını sağlamaktır. Benim maddi durumum iyi değil, ben çocuğumu okula göndermiyorum mazeretini kabul etmiyoruz. Devlet çocuğun kitaplarını ücretsiz veriyor. Kırtasiye ve kıyafet ihtiyacını da aile fakirse, Valilik, Kaymakamlık, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı olarak bizler karşılıyoruz. Okumak isteyene her türlü destek vermeye devam edeceğiz.

Bu, ilköğretim ile sınırlı değil. İlköğretimi bitireni orta öğretime, orta öğretimi bitireni de üniversiteye göndermek durumundayız. Çocuklarımıza, Doktor, Mühendis, Kaymakam olma şansını tanımalıyız. Bu fırsat onlara verildiğinde başarmamaları için bir neden yok.

Artık kayıtları Haziran ayında yapıyoruz. Bu süreçte bütün çocukları okula kaydedelim. Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemine göre hangi çocuğun kaç yaşında olduğunu biliyoruz. Kayıt edilmeyenleri de biliyoruz. Onlara ulaşıp okula gelmelerini istiyoruz ama biz bu uğraş içinde olmadan velilerin bu sorumluluklarını yerine getirmelerini istiyoruz.

Okuma-yazma, insanların yaşamlarını kolaylaştıran çok güzel fırsatlar yaratacaktır. Dolmuş durağında hangi dolmuşa bineceğinizden hastanede hangi servise gideceğinize kadar yaşamınızı kolaylaştıracaktır. Bunun mutluluğunu yaşayacaksınız. Çevrenizdeki kişilere de bunu aktarın, onlar da bu kurslara katılsınlar. Okuma-yazma konusunda hassasiyetimiz oldukça yüksek. Vatandaşımızın okuma yazma bilmeme durumu ortadan kalkmadan bu çalışmaları durdurmayacağız. .Hep birlikte Mersin’deki eğitimi çok daha iyi noktalara getirene kadar çalışmalarımız sürecek”

İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül ise, Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Sayın Emine Erdoğan’ın himayelerinde başlatılan Ana-Kız Okuldayız Kampanyası’nın bugüne kadar yapılan kampanyalar içinde en kapsamlı ve en önemli kampanya olduğunu ve çok olumlu sonuçlar verdiğini söyledi.

Gül, özellikle birinci ve ikinci kademe okuma yazma kursu sonrası alınan belgeler sayesinde, açık ilköğretim ve açık liseye gitme olanağı doğduğunu da vurgulayarak, “Kampanyanın değerini çok iyi bilmemiz gerek. Okuma-yazma bilmeyen herkesi bu kurslara katılmaya davet ediyorum” dedi.

Toroslar Halk Eğitim Merkezi tanıtım sunumunun ardından, Vali Aksoy tarafından, okuma-yazma kursunu tamamlayanlara belgeleri verildi. Törende ayrıca okuma yazma kursuna katılanlara çekilişle çeşitli hediyeler dağıtıldı.

Törene, Vali Aksoy’un yanı sıra, Toroslar Kaymakamı Mustafa Canarslan, İl Milli Eğitim Müdürü Hasan Gül, Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna, okul müdürleri, öğretmenler ve kursiyerler katıldı.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..