Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Mevsimlerin prensesini yürüyüşle karşılayın!

Mevsimlerin prensesini yürüyüşle karşılayın!
 

Havaların ısınmasıyla ve ön baharla beraber 1 saatlik sabah yürüyüşlerime başladım. Küçük bir Ege kasabasında sokakta ve bisiklet üstünde geçen çocukluğumdan beri, uzun yürüyüşleri çok severim.

Üniversite dönemlerimde, Ankara’nın Sıhhıye’sinden Çankaya’sına kadar, ODTÜ kampüsünün içinde yurtlardan bölümlere (bazen günde 2 kez) yürürdüm hep. İş hayatına başladığımda arabayla bile gitsem, arabamı hep uzaklara parkedip, yürümeyi tercih ettim . Öğle molalarında acil işim yoksa mutlaka dışarı çıkıp yürümeyi istedim. Biraz hiperaktif olmanın yan etkileri bunlar!

12 yıldır, bol ağaçlı uzun yürüyüş alanlarına sahip bir yerde yaşıyor olmanın avantajlarını kullanarak, vakit oldukça yürüyorum, arkadaş bulursam onunla, yoksa yalnız. İlk başlarda dikkatimi çeken o kadar az yürüyen, ya da koşan insan vardı ki. Bu kadar güzel bir çevrede yaşayıp da, insanın kendini dışarılara atmaması nasıl mümkün oluyor diye hayret ediyordum. Kendime pay çıkarmadan da edemiyorum, artık bulunduğum çevrede ( üstelik tek başına bayan) yürüyen sayısında farkedilir bir artış var. İnsanlar birbirlerini görerek motive oluyorlar.

Yürüyüşün faydalarını doktorlar, spor uzmanları, diyetisyenler sürekli tekrarlıyor, tavsiye ediyor, birçok hastalığa çare olduğundan dem vuruyorlar. Günde 1 saat düzenli yürüyüş kan dolaşımını hızlandırıyor, insana farkedilir bir form tutturuyor ve kilo verdiriyor, deneyenler bilir bunu. Bir hatırlatma; vücut sporun ilk 20 dakikasında ısınıyor ve ondan sonra yağ yakmaya başlıyor, yani hangi sporu yaparsak yapalım bu en az 45 dakika olmalı ki bir işe yarasın.

Bazı arkadaşlarıma yürümelerimi anlatıp tavsiye ettiğimde “ ben hayatımda tek başıma yürümedim, sıkılırım “ diyorlar. Ben hiç sıkılmıyorum, yürürken pek çok şeyi düşünüyor, planlar yapıyorum, kulaklıkları takıp müzik dinlemek de çok zevkli, böyle yürüyenler çok.

Siz de yürüyenlerden mi , yoksa 10 dakikalık mesafeyi bile taksiyle gidenlerden misiniz? Yürüyenlerden olun derim.

Doğa yavaş yavaş uyanıyor, mevsimlerin prensesi baharı haber veriyor, bizde uyanalım ve bol bol yürüyelim.

Mutlu ve sağlıklı bahar günleri herkese…

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..