Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '18

 
Kategori
Danışmanlık
Okunma Sayısı
56
 

Millenniallar ile Tanıştık. Ama Ne Kadar Kaynaştık?

Millenniallar ile Tanıştık. Ama Ne Kadar Kaynaştık?
 

Bugünlerde pazarlama dünyasının gündemini meşgul eden bir konu:
Kuşak farklılıkları….

Yavaştan yavaştan öyle bir kuşak geliyor ki, bunlar artık yetişkin oldular. Bazıları çalışma hayatında yükseldi bile. Şirketlerde yöneticilik yapmaya, şirket kurup yönetmeye başladılar. Bazıları evlendi, Bazıları hala öğrenci.

Bu durumların karması olarak ele aldığımız kuşağın adı: Millennials (19-29)

    Bu kişiler çok kalabalık, sadece 80 milyonu ABD’ de yaşıyor.
    Çeşitlilikten heyecan duyuyorlar.
    Markalara, kurumlara, medyaya, politikacılara güvenmiyorlar; ama birbirlerine güveniyorlar.
    Ailelerine güveniyorlar. Diğer nesillere göre, aileleriyle daha arkadaşlar.
    İlginç olan ise, hiç tanımadıklarına, yabancılara güvenebilmeleri.
    Her şeyi test-drive yöntemiyle deneyimliyorlar.
    İşlerine gelmezse diğer seçeneğe geçmeleri çok kolay ve çok doğal.
    İnternet mağazalarında ürün değerlendirme konusunda objektif bir yabancının değerlendirmesi onlar için daha değerli.


Amerikan’ın önde gelen dergilerinden TIME diyor ki,
Bu insanlar Dünyayı dert ediyorlar, çevreyi dert ediyorlar, satın alma kararları ise tepkisel oluyor.

‘Bu jenerasyonun narsisizmini dert edinip bu konuda çalışan tüm psikologların bile anlaştığı bir nokta var:
Millennial’lar aslında “iyi insanlar.”

Dünya’nın önde gelen “fast food” zincirlerinden biri şirketin yüzünü Millennial’lara göre değiştirdi. Şirket ürünlerini daha sağlıklı olarak konumlandırdı.

90’lı yıllarda kuşağın istek ve beklentilerini yerinde ve zamanında anlayan rakipler ise kendilerine başka bir pazar yarattılar. Bu pazarın adı: Fast Casual Food pazarı.

Fast Casual Food şirketleri ise konumlandırmanın olmazsa olmaz 4 başlığına göre sistemlerini kurdular.

    Hedef Kitle
    Kategori
    Point of Difference
    Reason to Believe


Bu durumun sonuçlarını büyüme oranlarında çok açık bir şekilde görebiliyoruz. “Fast Food” pazarı 1 birim büyürken, “Fast Casual Food” pazarı 5 birim büyüyor.

Millennial’lar ile tanıştık. Ama ne kadar kaynaştık?


Yavuz Borazan

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 69
Kayıt tarihi
: 24.09.18
 
 

Bahçeşehir Üniversitesinde (MBA) yaptı. Akademik çalışmalarına "İşveren Markası" üzerine devam et..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster