Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '10

 
Kategori
Blog
 

Milliyet blog yazarları istatistikleri

Milliyet blog yazarları istatistikleri
 

Kadınlar ile erkekler arasındaki farklılıklar her zaman tartışılan bir konu olmuştur. Erkekler kadınları çözemediklerinden, kadınların anlaşılmaz olduklarından dem vururlar. Kadınlar ise erkeklerin kendilerini anlamadığından yakınırlar.

Kadınlar dünyasında kadın ruhundan anlayan erkeklerin ayrı bir yeri vardır. Ama bunların sayısı azdır öyle her zaman rastlanamaz bu kategorideki erkeklere. Benim buradaki amacım bir tartışma ortamı yaratmak kesinlikle değil. Ben kadın ve erkek blog yazarları arasında olabilecek farklılıkları ortaya koymak istedim sadece.

Öncelikle blog yazarlarımızın yaşadıkları şehirlerdeki kadınlar ile erkeklerin oranlarının farklı olmadığını belirtmek istiyorum.

Burada üç ilin dışından katılanların oranı % 10 un altında olduğundan bu üç şehir dışında kalanları diğer adı altında topladım. Bu durumda İstanbul'da yaşayan yazarlarımızın % 44, 5 i kadın %55, 5 erkek, İzmir 'de yaşayan yazarlarımızın %57 si kadın %43 ü erkek, Ankara'da yaşayan yazarlarımızın %48 i kadın %52 si erkek. Diğer illerdeki yazarlarımızın %42 si kadın %58 i erkek şeklindedir.

Kadınlarla erkeklerin yazdıkları blog sayıları da farklı değildir. (kadınlar aleyhine bir fark çıksaydı bunu yazmak istemeyebilirdim) Kadınların ortancası 18 erkeklerin ise 22 bulunmuştur. Burada kadınlarla erkekler arasında fark yok derken bizim ünlü p değerimize göre söylüyorum bunu.

Ama kadınlarla erkeklerin aldıkları yorum sayılarında farklılık olduğunu ortaya çıktı (yine p değerine göre). Kadınların aldıkları yorum ortancası 35 iken erkeklerin 17 olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun nedenleriyle ilgili yorumları size bırakıyorum.

Son olarak cinsiyet dışında değinmek istediğim bir konu da, 40 yaş altı ve 40 yaş üstü olan yazarlarımızın yazdıkları blog sayılarındaki farklılık. Kırk yaş ve üzerindeki yazarlarımızın blog sayısı ortancası 48 iken kırk yaşın altındaki blog yazarlarımızın 13 dür. Burada yorum yapmak kolay olduğu için ilk yorumu ben yapıyor ve 40 yas altı blog yazarlarının çok meşgul olduğunu düşünüyorum.

Not: ortalama ölçütü olarak ortancayı kullanmamın nedeni dağılım aralığının çok geniş olmasındandır.

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..