Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '08

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
4492
 

Milliyetçilik ve Ulusalcılık

Milliyetçilik ve Ulusalcılık
 

Mustafa Kemal Atatürk ve Milliyetçilik ilkesi,ulusalcılıkla çatışır hale getirilmiştir.Oysa aynıdır.


Bir dönem Milliyetçiliğin nasibini aldığı hırpalamalar ve yıpratmalar şimdi de Ulusalcılık üzerine yoğunlaşmıştır. Yani milliyetçilik cepte ulusalcılık masadadır. Bu çok hassas konuda tabiri caizse ağzı olan konuşmaya başlamıştır. Tanımlarından da anlaşılacağı üzere tek bir paydada birleşen iki tanım zaman zaman öyle süreç geçirmiş ve geçirmektedir ki. İnsanlara iki farklı grup olarak algılatılır hale gelmiştir. Bu noktada ülkemiz açısından tek bir anahtar vardır. Bu anahtar da “Atatürk” dür.

Atatürk’ün ilkeleri:

*Cumhuriyetçilik

*Milliyetçilik

*Halkçılık

*Devletçilik

*Laiklik

*İnkılapçılık

Bu altı ilke arasındaki Milliyetçilik-Ulusalcılık : (Ulusçuluk) Millet kelimesinin yeni Türkçesi ( kökencilik).

Ulusalcı kimliğin yeni tanımı ; Vatanını ve milletini seven Atatürk ilkeleri doğrultusunda ve çağa ayak uydurarak insanca ve hakça yaşamayı amaç edinen laik, demokratik anlayışı benimseyen özde yurtseverler.

Milliyetçilik: (Kökencilik) Bir ulus idealidir. Milli birlik, milli bağımsızlık kendisini samimi olarak Türk hisseden ve Türklüğe adayan herkes Türk’tür. Her şey Türk milleti için Türk’e göre Türk tarafından sözleriyle özetlenebilecek, Türk milletine bağlılık, sevgi ve Türk devletine sadakat ve hizmet düşüncesi. Bugün maalesef geldiğimiz noktada “Türklük” dahi, Akp iktidarı tarafından tartışılır hale getirilmiştir.

Karışım ve bileşikler gibi ya da siyahla beyaz gibi aralarında fark bulunmayan aslında aynı anlamı taşıyan ve fakat, farklı yorumlanan tek bir unsurdur. Bünyelerinde birbirine zıt düşebilecek kadar “izm “ (öğreti) lere sahiptirler.

Öyle ki ülkenin içinde bulunduğu sürece göre değişiklik gösterirler. Ulusalcılık (ulusçuluk) içinde sosyalizm barındırır. Cumhuriyet dönemini takiben Kemalizmi bünyesine katmıştır. Kök olarak anlamdaş olan ekole dünyadaki örnekleri gibi faşizm ve komünizm yaklaşımları sızdırılmaya çalışılmış ve bu yafta yapıştırılmıştır. Avrupada kökencilik ırkçı, şövenist ve bunların dayatılması ile militarizmi, antiemperyalizmi hatta romantizmi, her iki tanım da ortak olarak barındırdığını görürüz.

Son zamanlarda bir türlü açıklanamayan hatta birçok kişiye göre farklı tanımlanan yorumlanan bu düşünceler bir zamanlar Milletimizin ağzından düşürmediği ve literatürümüzde de yerine oturmuş olan Milliyetçiliği kullanmamaya özen gösteren kitleler oluşmuş, aynı şekilde Ulusalcılığı (ulusçuluğu) anlayamayan ve yanlış tanımlayan düşünceler ortaya çıkmıştır. Öyle bir hal almıştır ki adeta iki zıt kutupmuş gibi algılanır olmuş ve ağıza alınmaya korkar olunmuştur. Oysa Milliyetçilik Ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün en önemli ilkelerindendir. Ulusalcı (ulusçu) vatanperverdir .Yani yurtseverdir yani milliyetçidir. Zor bir kelime değildir. Ulusalcılık da, milliyetçilik de bu ülke insanının aynı manada ortak ve tek olan değerlerinden biridir.

Niçin bazı insanlar ulusalcılıktan korkar hale getirilmişlerdir? Niçin bazı insanlar Milliyetçilikten çekinir olmuşlardır? Bu konudan kutuplaşma çıkarma maharetini gösteren herhalde tek millet bizizdir. Bu konunun kısa tutulmuş halinde özetleyecek cümle şu olabilir. Milliyetçilik ve Ulusalcılık “ Dil, din, ırk, mezhep, kültür ayırt etmeksizin milletini oluşturan bireylere eşit yaklaşan ve bayrağını, toprağını benimseyen kollayan ve katkıda bulunan her insanı kucaklamayı ilke edinmiş siyasi bir düşüncedir.

Millet olarak içimize sindirmemiz gereken iki kelime Milliyetçilik ve ulusçuluk. Bugün siyasi olarak baktığımızda bazı siyasi partilerin bu çizgilerde olduğunu gözlemleyebiliriz. Ancak daha açık söylemek gerekirse ne Milliyetçilik MHP nin tekelindedir, ne Ulusalcılık CHP nin tekelindedir. Dünyada da tanımı yüzyıllar önce yapılmış bu siyasi düşünce ülkemiz açısından da baktığımız zaman milletimizin her bir bireyi tarafından benimsenmesi gereken ortak bir düşüncedir. Bugün gelinen noktada gerçek Milliyetçi, milliyetçi geçinen ve milliyetçilikten geçinenlerin olduğu gibi gerçek Ulusalcı, ulusalcı geçinen ve ulusalcılıktan geçinenler de aynı manada mevcuttur.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Milliyetçilik tanımı bizde, sosyalbilimlerdeki nasyonalizm ile bir değildir. Bizdeki milliyetçilik, vatan merkezli bir tanımdır ki bu AB'nin bi tarafına batıp durur. Ne demektir "Vatan merkezli" olmak? Lafın ucunu kesilip verirlerse ucube bişey olur. Aslı: "Bu topraklar üzerinde yaşayanlar Türktür. Ne mutlu Türküm diyene!" şeklindedir. Yani Mustafa Kemalin milliyetçiliği bir ırk milliyetçiliği değildir. Amerikalıların ellerini göğüslerine koyup burunlarını havaya kaldırıp da yapmaya çalıştığı milletleşme özleminin binlerce yıllık tezahürüdür. Nasıl zencisi çinlisi o ortak paydada Amerikalı oluyor? İşte böyle oluyor. Atatürk yukarıda ki lafı. Büyükada da bir Rum okulunun bahçesinde söylemiş. İşte önemli olan bütünün içinde lafların değerini vermek. Yoksa kesip budayıp her yere yazmakla olmuyor. Anlamsız bir faşizan politika haline getiriliyor. Halkın kafasına zorla enjekte edemeyeceklerini "kafatasçı" tayfası anlamamakta direniyor. Selamlar. Teşekürler.

Murat SEVGİ 
 29.07.2008 10:00
 

Kavram kargaşalarını ortadan resmi olarak kaldırmamız gerekir. Öncelikle aşagıdakiler anlamdaşları ile kabul edilmeli , sonra da resmi tarifleri için uzlaşılmalıdır. ' = ' işareti anlamdaş olarak kullanılacaktır. AKILLI VE GERÇEKÇİ OLALIM.YOKSA GİDİŞATIMIZ KÖTÜDÜR. 1.Millet = Ulus 2.Milletçi = Uluscu 3.Milletçilik = Ulusculık 4.Milli = Ulusal 5.Millici = Ulusalcı 6.Millicilik = Ulusalcılık 7.Milliyet = Ulusallık 8.Milliyetçi = Ulusallıkçı 9.Milliyetçilik = Ulusallıkçılık SAYGILARIMLA.

ayhan beyaztay 
 26.07.2008 4:40
Cevap :
Katkılarınız için teşekkürler.  26.07.2008 10:43
 

cumhuriyet rejimini tehdit olarak görenler islami ötgütleri desletlemektedir ve bugün ülkemizde birçok islami örgüt vardır,bunlar cumhuriyet rejiminin düşmanlarıdır,birde sahte islamcılar varki bunlarda her türlü sahtekarlık düzeni var cumhuriyet rejimini korumak adına tabiki birtakım örgütlerinde olması normaldir,gerçek anlamda Atatürk milliyetçiliği ülkemizde yok edilmek isteniyor bunun sonuna kadarda karşısında olacağız olmalıyızda ben böyle düşünüyorum saygılar sevgiler

Ömer SÜMER 
 23.07.2008 22:38
Cevap :
yorumunuz için teşekkürler.telaffuzu ne olursa olsun ulusalcılık ya da milliyetçilik eğer ki insanlarımız kendilerine göre yorumlamaz ve tek olan doğru da birleşirse yani herşey Vatan içinse ne mutlu. Saygılarımla.  24.07.2008 17:52
 

Ümmetçi oldukları için milliyetçilik fikrinden hoşlanmayan islamcılar, kasıtlı olarak milliyetçilik sanki pozitif bir yurtseverlik olamaz, ancak faşist milliyetçilik olabilirmiş gibi bir hava yayıyorlar. Halbuki faşist ve saldirgan Türkeş milliyetçiliği başka şey, sadece yurtseverlik anlamına gelen pozitif milliyetçilik başka şey. Bakın kendi çıkarlarını gayet iyi bilen Almanya, Fransa, Ingiltere gibi Avrupa ülkelerine, hepsi milliyetçi. Hatta tarafsız geçinen Isviçre bile milliyetçi; vergi ve banka sırları konusunda baskı yapan AB’ye karşı kendi çıkarlarını nasıl koruyor.

Mustafa Tümener 
 23.07.2008 12:17
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 181
Toplam yorum
: 180
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 1047
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

1957 Eskişehir doğumlu, Esk.A.Ü İşletme, İşbankası emeklisi, İstanbul Büyükçekmece de yaşayan, ST..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster