Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mart '13

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Mimoza

Mimoza
 

Önceki bir yazımda ülkemizde fazla yaygın olmayan mimoza bitkisi hakkında ayrıntılı bilgiler sunmuştum. Doğma büyüme Büyükada'lı olmam sıfatı ile, mimoza çiçeği ile beraber bir ömür geçirdiğimi söyleyebilirim. Her yıl mart ayında açan bu sarı renkli, hoş kokulu çiçeğin ömrü ortalama bir ay gibi kısa bir zaman aralığındadır. Bu nadide çiçek için yazılmış bir şiir'e pek rastlamadım ve bu sebeple bir şeyler yazmaya ve yakıştırmaya çalıştım. Yedili hece vezni ile, koşma tarzında düzenlediğim bu şiiri aynı zamanda besteleyerek gitarım eşliğinde bir şarkı haline de getirdim. Arzu edenler 'youtube' da adımı, soyadımı ve mimoza yazarak, Büyükada resimleri ile şarkımı içeren video'ya ve diğer videolarıma ulaşabilirler.

MİMOZA

Açtı açıyor Derken

Müjdeyi verdin erken

Bahar tez geliyormuş

Yaza doğru giderken

Adaları süslersin

Ruhumuzu beslersin

Kıyamam koparmaya

Dalında çok güzelsin

Mimozam sarı bakar

Nasıl da güzel kokar

Aşka düştüm mimozam

İçimde bir kor yanar

Sarı güzel mimoza

Ama ömrün çok kısa

Derdimi desem sana

Dinlermisin acaba

Sen sarı çamlar yeşil

Her dem gönlüm hoş değil

Kokun sardı mimozam

Dertler artık gam değil

Volkan Dilmaç

 
Toplam blog
: 53
: 671
Kayıt tarihi
: 22.12.09
 
 

1969 Tarhan Kolej (lise), 1978 Atatürk Eğ. Ens. Türk dili ve edebiyatı bl. Mezunuyum. Araştırmak ..