Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '16

 
Kategori
Güncel
 

Minik Irmak’ın ölümünde ne katil suçlu ne de devlet; hepimiz o çocuğu birlikte korumalıydık

Minik Irmak’ın ölümünde ne katil suçlu ne de devlet; hepimiz o çocuğu birlikte korumalıydık
 

Manisa’nın Alaşehir ilçesinde evlerinin önünde oynarken ortadan kaybolan 3,5 yaşındaki Irmak Kupal'ın bulunabilmesi için birkaç gündür polisler tarafından arama çalışması yapılıyordu. Televizyoncu Müge Anlı da küçük Irmak'ı bulmak için ekibiyle birlikte olayı araştırıyordu. 

Anlı'nın küçük Irmak'ı kaçırdığından şüphelendiği Himmet A. program sırasında cinayeti itiraf etti. Küçük kıza tecavüzettikten sonra öldürüp, Sarıkız Çayı'nın kenarına attığını itiraf eden ve stüdyoya gelen polisler tarafından gözaltına alınan Himmet A, çıkarıldığı mahkemece tutuklanırken, çayın çevresindeki geniş alanda özel eğitimli köpeklerle arama çalışması başlatıldı…

Tüyleri diken diken eden bu olaya tepkileri görüyorum da yüzümde acı bir gülümseme oluşuyor. Parkın bir köşesinde bir kızla genç çocuk tartışıyorlar. Belli ki sevgililer ama aralarında sorun var. Yalnız dikkat ettim tartışmanın boyutu sorunu aşıyor. Kız teslim, özür üstüne özür diliyor, yalvarıyor. Diğeri “Sen benim malımsın, istersem şuracıkta boynunu keserim” gibi laflar ediyor. Kız bir belaya düştüğünü anlamış, kurtuluş için etraftan adeta yardım istiyor. Kimsenin umurunda değil. Ben p..e daldım dalacağım. Ama nolur nolmaz belki bir haklı yanı vardır diye olayı anlamaya çalışıyorum. Benim gibi biri benden önce hareket etti (demek ki hala insan kalmış bu dünyada) veled ağzından tükürükler saçarak uzaklaştı.

Bunlar caddede sokakta her gün yaşadığımız şeyler, kaç defa şahit oldum. Ey insanım diyenler… Gördüğünüz olayda bir anormallik sezerseniz müdahale edeceksiniz. İşi işten geçtikten sonra böyle ağlamayacaksınız. Çocuklar hepimizin, senin çocuğun benim çocuğum yok. Öncelikle o anne baba… Mazeretleri ne olursa olsun 3,5 yaşında el kadar çocuk kapının önünde oynuyor olsa bile yalnız bırakılamaz. Gözünüz her an çocuğunuzun üzerinde olacak. Ben olayım anne babayı da ihmalden tutuklarım. Öyle saldım çayıra mevlam kayıra yok, bakamıyorsan devlete ver.

Sonra o mahalleli… Hangi yüzle üzülüyorsunuz. Sokakta oynayan kendi çocuğunuzu değil herkesin çocuğunu gözleyeceksiniz. Sizinkine bir şey olmasın diğerine ne olursa olsun, ayıp ayıp! Benim o yaşta çocuğum yok ama sokağa akşama kadar elli kere bakıyorum. Kedi köpek dahil, nolmuş yani, onlar da benim çocuklarım! Nereden anlayacağız insan olduğunuzu! İnsan olduğunuzu bize nasıl göstereceksiniz!

Hiç mi kimse görmedi yani bu köpek bu çocuğu götürürken? Tanıyorsunuz, hurdacılık yapıyormuş, bu adamın küçük bir kızla ne işi olur! Götürsün tecavüz etsin mi dediniz yoksa! Ben görsem o adam o çocuğu götüremezdi. Hele de babası olmadığını biliyorsam.

Hâşâ Tanrı da sensin, vicdan da sensin, devlet de sensin. Hiçbir şey yok; bu dünyada sen varsın, bir de insanlık.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..