Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Misilleme İntikamdır

Karşılık vermek doğru değil, sadece kendini savunmak için karşılık verilir.

Bana bunu yaptı ben de ona şunu yaparım diyenlere acıyorum! Misilleme kitabımda yazmaz! Bana bir şey yapan kimseye dönüp ben de bir şey yaptığımı hatırlamıyorum.

Yapılan yapıldı gitti. Hesap sorulur, ceza verilir, belki başka şeyler de yapılır ama karşılığını vermek son derece yanlış; haklı bile olsan onunla aynı seviyeye düşersin. Hatta ona bilmeden yaptı denilebilir, gerçekleştikten sonra olduğu için sen bilerek yapmış olursun.

Misilleme intikamdır,  intikam alçaklıktır.

Mutlaka hayatlarında insanlara (ya da devletlere) bir şeyler yapılır/olur. Herkes her yapılana karşılık verseydi dünya diye bir şey kalmazdı. Misilleme yapmak yiğitlik değil, adam senin çocuğunu öldürdü git sen de onun çocuğunu öldür.

Bana bir şey yapanlar yapmış olanlar rahat olsunlar cahil insanlar gibi misilleme yapmak tarzım değil. Yaptıkları yanlarına kalsın sorun değil. Buna sebep olmuşsam, o zaman kendimi korumamışsam benim suçum; hak edilen ceza verilmemişse adaletin suçu.

Yani adam benim çocuğumu öldürdü misilleme yapıp ben de onun çocuğunu öldüreceğim ya da böyle bir şeyle karşılık vereceğim. Misilleme yapan diğerinden daha aşağılıktır. Haklı olmaya devam ettiğin sürece haklı olursun. Misilleme haklı bir karşılık değildir, misilleme yapana daha fazla ceza verilmeli. Uğradığı mağduriyet suçunu hafifletmez. Hem iyi şeylere misilleme yapılır kötü şeylere değil.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..