Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '12

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Montenegro/Karadağ' da Kotor

Montenegro/Karadağ' da Kotor
 

Karadağ-Kotor


Karadağ' da Bar ve Budva' da da kısa gezilerim oldu. Fakat ben heyecanla Kotor' u bekliyordum.

Kotor jet sosyetenin gözbebeğidir. Yatlar limanda yerini almış, değişik boyutlarda şık yatlar etrafı sarmış. Kotor' a geldiğimde bir kale karşıladı beni. Yanından nehir geçiyor ve sırtını dağ yamaçlarına yaslamış denize bakan bir kale. Herşey kaleden içeri girdiğimde başladı.

Dubrovnik, Rodos dan bildiğimiz ve İstanbuldan bilemediğimiz kale içi dar sokakları, renkli mimarisiyle beni büyüledi. Avrupa' da bu kentlerin surlarını böyle güzel sakladığını gördükçe İstanbul' un surlarını kaybetmesine tekrar tekrar üzülüyorum. Bazen Eminönü' nden Bakırköy sahile giderken harabeleri gördüğümde içim burkuluyor. Umarım bir gün

tarihi yarımadamız için birşey yapabiliriz.

Kent' e girişte Turist merkezi yer alır. Ücretsiz harita alarak içeriyi daha verimli gezebebilirsiniz. Çok küçük bir yer. Haritayı kontrol ettiğimde kapılar,hisarlar,saraylar, kliseler ve kamu binaları 60' a kadar numaralanmış. Bu old townda dikkaitimi çeken kapsında kare kare Osmanlı ile olan mücadeleyi anlatan klisedir. Burada birkez daha Osmanlı' nın hoşgörü politasıyla karşılaşamıyorum. Kendimizi kandırmayalım. Kapıda kentin Osmanlı' dan kurtuluşu anlatılıyor. Neredeyse hiçbir ülke hoşgörü politakası diye bir tabirden bahsetmiyor. Genelde şehirlerinin uğradığı saldırı ve kurtuluşlarını anıyorlar.

Kotor' dan bahsederken şurayı kesin görmelisiniz diyemiyorum. Resimlerde

göreceğiniz gibi sokaklar öyle güzelki, dolaşmak bir yerde oturup birşeyler içmek

insanı büyülüyor. Gidin ve kendinizi sokaklara bırakın!

 

Gezi rehberi: http://emirergin.blogspot.com 

 
Toplam blog
: 56
: 1239
Kayıt tarihi
: 14.11.11
 
 

30 ülke ve yüzlerce şehir gezisi için tatiliyet İstanbul Üniversitesi Arkeoloji ve Tarih bölümü, ..