Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '15

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Mütevazi veya karizmatik (tevazu veya karizma)

Mütevazi veya karizmatik (tevazu veya karizma)
 

İnternet'ten alınmıştır.


İnsan doğar büyür ve olgunlaşır.

Yaşamının akışında; silik, ezik, mütevazi veya karizmatik olur.

İnsan yaşamın akışında gelişim kazanmayıp biyolojik yaşam ağır başmışsa (içeriği veya görüntüsü olamayan) silik biri olur.

Baskı ortamında büyüyüp 'ben' diyemeyecek şartlarda ezik olabilir. 

Doğal potansiyelinde olan bir konuda kendini yetiştirip usta olanlarda genellikle mütevazi olur.

Ağırlıklı olarak rol model seçenler veya abartılı aferinle büyüyenler; olduğundan fazla görünmek için çaba sarf eder ve ortamı muhataplarını (iç dünyaları ortaya çıkana kadar) etkileyen karizmatik yansımada olur. 

Siliklik; hiçliktir. 

Eziklik; çok zor atlatılır. 

Mütevazilik; olgunluktur.

Karizma; küçük dağları ben yarattım abartısıdır.

Bakarsınız yaşamının akışında bir dönem yakaladığı performansla veya tesadüflerle küçük dağları ben yarattım diyecek kadar karizmatik olan biri sonraki dönemlerde aynı durumu yakalamayınca giderek silikleşmekten ve böylece ezilmekten kurtulamamaktadır. 

Silik olacak kadar 'hiç' olmamak, küçük dağları ben yarattım diyecek gibi karizmatik olamamak ama mütevazi olacak kadar birşey olmak dileğiyle... 

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..