Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Mutfakta korkunç sabotaj.

Mutfakta korkunç sabotaj.
 

Resim netten alıntıdır


Bazen ne zaman hevesle bir iş yapmaya kalksam hüsranla son buluyor diye düşünüyorum nazara mı geliyor, yoksa kuruntu mu yapıyorum bilmem.

Televizyonda yayınlanan, yemekteyiz adındaki program hakkında bir çok blogcu arkadaşımız, bu programda yaşananların Türk adet ve geleneklerine uymadığı konusunda yorum yazmıştı. Bence gelenekler kendi kendine yaşamaz, insanlar tarafından yaşatılır. Uymayan varsa ikna edilir...

Misafir ağırlamak kadar misafir olmanın da adabı vardır. Sen masrafı yapmışsın, saatlerce mutfakta uğraşmışsın, pişirmiş, taşırmışsın, hazıra önüne getirmişsin. Ondan sonra yüz, göz ekşitmeler, öğürmeler, bahaneler, kulp takmalar...

Allah canımı alsın ben böyle misafire terlikle girerim. Kedi enceği gibi ensesinden tutup kapının önüne koyarım. Bu konuda hassasım .Dünyada bu kadar aç çocuk varken. Bu kadar naz, niyaz... Sormazlar mı havan kime güzelim ? diye. Artı nimetle şaka olmaz.
Konunun esası Gül tatlısının tarifini vermek istememdir.Geçtiğimiz hafta sonu yaptım. Daha önceki denemelerimde gıda boyası kullanmamıştım. Bu kez gıda boyası kullanarak gerçek gül görünümünü yakalamış oldum.
Malzemeleri şöyle:
2 çay bardağı irmik
1, 5 çay bardağı yoğurt
2 yumurta
1 çay bardağı erimiş tereyağ
1, 5 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
Çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası
aldığı kadar un (yaklaşık 5 çay bardağı)


Şerbeti için :
2.5 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
1/2 limon suyu

1) Tereyağ, sıvı yağ, yumurta, yoğurt ve irmiği yoğurma kabına koyup iyice karıştıralım. Üzerine kabartma tozu ve çay kaşığının ucuyla gıda boyası ekleyelim ardından unu da eleyerek yumuşak kıvamlı bir hamur hazırlayalım. Isterseniz unun hepsini bir seferde katmayıp yavaş yavaş ekleyin ki kıvamı kaçırmayın.
2)Hamuru merdaneyle açıp su bardağıyla yuvarlaklar keselim kesilen yuvarlaklara karşılıklı ve şekline kesikler atalım ortasına bir adet fındık koyarak kestiğimiz parçaları gül şekli vermek üzere birbirlerinin üzerine sarılacak şekilde kıvıralım. Gül şekli verdiğimiz. hamurları. Yağladığımız bir tepsiye dizelim.
3) Önceden 180 derece ısıtılmış fırında tatlıların üzerleri kızarıncaya kadar yaklaşık 20-25 dakika pişirelim.
4) Bu arada tencereye suyu ve şekeri koyalım. Kaynayıp şurup haline gelince limon suyunu sıkalım. Fırından çıkmış ılımış tatlıların üzerine sıcak şurubu dökelim.

Ben de aynen tarifteki gibi yaptım. Şerbetini çekmiş tatlıyı mutfak masasının üzerine bırakarak akşam yemeğini hazırlamak üzere işe koyulmuştum ki, büyük oğlumun aboooo diyen sesini işittim. Dönüp neler oluyor diye baktığımda, küçük oğlumun sandalye tepesine tünemiş bir halde, elindeki kocaman kaşıkla Gül tatlılarımın tepesine vura vura hacamat ettiğini gördüm.O andaki depresif ve agresif ruh halimi. Gül gibi tatlımın ardından yaktığım ağıtları varın siz düşünün.
Böyle bir tatlıyı kaşıkla yemek çok hoş bir duygu olmasa da daha önceki deneyimlerimden biliyorum ki güzel ve hafif bir tatlı bu yüzden yapmak isteyenlere şiddetle tavsiye ediyorum.
Afiyet Olsun.

 
Toplam blog
: 92
: 830
Kayıt tarihi
: 28.02.08
 
 

Biraz kül, biraz duman o benim işte... Öyle dedim diye olayı arabeske bağladığımı sanmayın çabuk sön..