Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '09

 
Kategori
Eğitim
 

Mutluyum, gururluyum

Mutluyum, gururluyum
 

En alttaki resimde bordo kadife bluzlu öğrencim Fatma Dönmez en çok kitap okuyan dalında


İzlenimler, Gizemli Bir Söyleşi, Nabide Kılınç

Yıllık iznimin bittiği ve kütüphaneye geldiğim gün.

Bir öğrencimin başarısı daha.

Bugün bir kız öğrencim geldi bana, ziyaretime. Ailesinin selamını getirdi.

İsmi Fatma Dönmez. Yerkesik ilköğretim Okulu’nda okudu. Öğretmeni Hürriyet Uygar arkadaşım.

Sonra Çine Anadolu Öğretmen Lisesini kazandı.

Giderken öğrencimin ailesini otobüste gördüm. Onun okulu nedeniyle ailesi de Çine’ye taşındı. Çocuğumuz için oraya gitmeye karar verdik, diyorlardı, çocuklarını önemsiyorlardı. Bu habere sevinmiştim.

Aradan 3 yıl geçti. Çıkageldi Fatma Dönmez. Benim en çok kitap okuyan öğrencim dalında hep seçildi. İlk sorum sevinçle kitap okuyor musun oldu? O da evet, okuyorum diye cevap verdi.

Fatma o yıllarda Yerkesik’te okuyor. Öğretmeni Hürriyet bey bir gün bana, Nabide hanım Fatma’nın bir sorunu var, ancak ben konuşamıyorum, siz konuşur musunuz demişti. Bu duyarlılık öğretmen arkadaşım Hürriyet Uygar’da idi.

Fatma’yla konuştum. Onu meşgul eden sorunu ne ise, bunu çözdük. Öğrencim Fatma Dönmez güzel bir geçiş yaptı, sürece ve yıllara.

Fatma Dönmez öğrencim bu yıl yanıma”amacı ve hedefi” ile geldi. Bu yıl son senesi. Durumu iyi. Kapasitesi iyi. Gözleri pırıl pırıl, sevinçli, anlatıyor, kendisine özgüveni var, İngilizce öğretmenliğini şu an ki durumu ile garantilemiş. Kendine güveniyor. Bunu gözleri ve yüreği söylüyor.

Çok sevindiğimi anlattım. Sana inanıyorum, dedim. Onunla konuştuk. Konuşurken, bunlar sizinle oldu, o ışığım siz oldunuz deyiverdi.

Mutluydum, gururluydum.

Eğitim uzun vadeli bir iş ve emek. Çaba istiyor. Ürünü yıllar sonra alınıyor.

Sabır istiyor emek ve çaba eğitim, bilgi.

Konuştuklarımızı gerçekleştireceğim öğretmenim derken, sesindeki ve gözlerindeki güven benim için bir garanti oldu. Bir gelecek çizdi, öğrencim...

Bu geleceğini ailesi için, kendisi için ve ülkesi için gerçekleştirecekti.

Ailesinin onun için ne denli çaba gösterdiğinin çok iyi farkındaydı, Fatma. Bilinçli ve düşünceli, duygulu yetişiyor.

Bu temeli atan ailesi, öğretmeni Hürriyet Uygar beyefendi arkadaşım. Kütüphanem tüm öğrencilerini yıllara sevgiyle ve sabırla kucakladı.

Mutluyum ve gururluyum çok. Bir yıl sonra İngilizce öğretmenliği hedefini gerçekleştirmiş olarak yaşayacağız mutluluğunu.

Evet, o inanıyordu, şu an ki durumu kesinleşmiş, sadece bu yıl ki çabalarıyla ve dersleriyle, kurslarıyla bu sürece doğru yürüyecekti.

Öğrencimi, sevgiyle kucakladım ve uğurladım... Yolu açık olsun.

Emek veren tüm öğretmenlerini de sevgiyle kucaklıyorum.

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..