Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Naylon Kız

Naylon Kız
 

Birkaç gün önceydi. Yine aklıma bir şeyler düştü. Aldım elime sözlüğü*, başladım sayfalarını karıştırmaya. Ona bak, buna bak derken öyle bir madde ve tam karşısında öyle bir açıklama gördüm ki küçük dilimi yutmama ramak kaldı.


Madde başlığı “<ı>Naylon Kız” idi. Ve karşısında yazanlar: “<ı>İsim. Çağdaş, modern kız.” Evirip çevirip bu üç beş kelime bütününü defalarca okuyup anlamaya, içime sindirmeye çalıştım ama nafile.


Elimdeki yayın 2005 basımı idi. Acaba birileri bu ucubelikten rahatsız olmuştur da belki düzeltmişler midir diyerek, Türk Dil Kurumu sitesine girdim ve bir de orada arattırdım kelimeyi. Aynen orada da karşıma çıktı. Son derece de güncel yani.


Vallahi sizleri bilemem ama ben hiç, çağdaş-modern kızlarımız için “<ı>naylon kız” tanımlaması yapıldığını duymadım. Ne o öyle yahu “<ı>şişme kadın” der gibi.


Hani açıklamanın karşısında “<ı>halk dilinde”,”<ı>argoda”,”<ı>deyim olarak” falan yazsalar yine bir yere kadar. Salt isim olarak vermekteler. Pes doğrusu.


Değerli öğretmenlerimiz, Gazi Paşa’mızın da diyemediği gibi, memleketimizi çağdaş, muasır medeniyetler seviyesine çıkaracak olan yeni nesillerimiz, naylon kızlarımız ve naylon erkeklerimiz, sizlerin eseri olacaktır efendim. Haydi kolay gelsin.


Ve siz sevgili naylon kızlarımız ve naylon erkeklerimiz, sizlere de kolay gelsin.


*Türk Dil Kurumu, Türkçe Sözlük, Ankara, 2005, sf:1459.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..