Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '09

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Nazım Hikmet Silivri'deydi...

Nazım Hikmet Silivri'deydi...
 

Nazım Hikmet'i anmak güzeldi...


Mavi gözlü dev adamın 46.ölüm yıldönümü için anma töreni düzenlediğini söylediğinde ben de geleceğim dedim hocam Ömer Sebabattin Çetin’e… İşler çok yoğun ama gitmezsem aklım kalacak…

Notebook’umu yanıma alıp, otobüste gidip gelirken de çalışır arayı kapatırım diyorum ve düşüyorum Silivri yollarına…

Seçim öncesi yürütülen çalışmaların başındaydı hocam.Yoğun çalışmalar sonucu başardılar, Belediye Başkanlığını CHP aldı ve Başkan’ın baş danışmanı olarak göreve başladı. Hem düzenlediği ilk toplantı hem de Nazım Hikmet’i anma olunca gitmem kaçınılmazdı…

Ne yalan söyleyeyim giderken düşündüğümde 100 civarında katılımcı olması bile beni mutlu edecekti. Siyasal bir geceydi ve Silivrililerin bu denli yoğun katılım göstereceklerine pek ihtimal vermiyordum. Ancak çok ama çok yanıldığımı sevinç ile söyleyebilirim. Silivri Kordon boyunda saat 20.30 ‘da başlayan geceye katılım önceleri 500 civarındayken ilerleyen saatlerde sanırım 1000’e ulaştı izleyici sayısı…

Çok güzel, anlamlı, hüzün kokan ama arada keyifli bir eğlenceyi de barındıran bir gece yaşattı hocam bizlere. Hocamın muhteşem ses tonuyla Nazım Hikmet’in yaşam öyküsünü anlatması, okuduğu şiirler ve programı sunumu çok başarılıydı. Program bitiminde izleyicilerin ona iltifatlarını duyduğumda benim gibi herkesin beğendiğini gördüm.

Eğitim-Sen ile ortaklaşa düzenlenmişti gece. Ve Silivri’de bir ilkti duyduğum kadarıyla. Hocamın açılış konuşması ve Nazım Usta’nın yaşamına ilişkin notları ile başlayan gecede Silivri’nin genç ve yakışklı Belediye Başkanı Özcan Işıklar harika bir açılış konuşması yaptı.

Nazım Hikmet’ten çok şey öğrendiğini söyleyen Başkan Işıklar; “Sevgili Nazım severleri, hemşerilerimi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum. Nazım, gençliğimizde, hayata tutunmaya çalıştığımız yılların umuduydu. Bilinen şeylerin üzerinde konuşmak o kadar zor ki. Nazım hakkında da konuşmak çok zor. Yıllardır acıyla demlendirdiği, biriktirdiği özgürlük çığlıklarını, direnebilmeyi, emperyalizme, hayata karşı koyabilmeyi, faşizme karşı insanı insan yapan değerleri hayata bir çığlık gibi yaymayı ve tüm kâinata, evrene bunu özgürlük şarkıları olarak sunmayı, ben Nazım’da duydum. Gençliğimizin o küçücük heyecanlarıyla, hayata tutunmaya çalıştığımız zamanlarda gerçekten bizim umudumuz olmuştu. İnsanın hangi yaşta olursa olsun, birini sevebilmesini ben Nazım’da öğrendim. Sevginin ne kadar bağlayıcı olduğunu ve insanı özgürleştirdiğini Nazım’dan öğrendim. Nazım hem özgürlüğü, hem sevgiyi beraber verdi. Sevgiyle bir dünya kurulabileceğini gösterdi. Sevginin yaşı, cinsiyeti olmadığını ve karşısına verebildiği kadar da insanı büyüttüğünü ben Nazım’dan öğrendim. Ben Nazım deyince; emperyalizme, insanı insan yapan değerlere, faşizme, insanı özgürleştirmeye karşı çıkan her türlü değere dik durmasını, hayata bağlanmasını ve sorunların sevgiyle çözülebileceğini anlıyorum. İnanın o ustada yaşasaydı bugün böyle söylerdi. Ben Nazım’ı sevenleri çok seviyorum. Sevmeyenleri ise sadece seviyorum. Hepinize sevgiler saygılar sunuyorum” şeklinde konuştu.

Silivrililer böyle bir Belediye Başkanı seçtikleri için kutlanmalı. Tebrikler Silivri’nin genç Başkanı.. Ben de bir İstanbul yaşayanı olarak sizi çok sevdim.

Silivri Belediyesi Halkla İlişkiler ekibinin ve Eğitim Sen Silivri temsilciliği’nin titizlikle hazırladıkları gece’de Eğitim Sen’li öğretmenler’in seslendirdikleri şiirler izleyenlerce büyük alkış aldı. Nazım Hikmet şarkıları, türküleri söylendi gece boyunca. Bağlama, yan flüt, akustik gitar ve elektro gitar’dan oluşan harika bir müzik topluluğu vardı ve şiirlerin arkasında fon çalıp her şiir sonrasında Nazım şiirlerinden oluşan şarkıları seslendirdiler.


Gecenin her anı çok hoştu ama O, Alpaslan Türkeş’in bile meydanlarda seslendirdiği ‘Davet’ şiirini orada ki yüzlerce kişiye haykırarak söyleten Hocam ile gurur duydum. Hani “Bir ağaç gibi tek ve hür, bir orman gibi kardeşçesine” büyük bir coşku yaşattı.

Eğitim Senli öğretmenler Başak Tetik, Cem Karayel, Hilal ve Mehmet Bilgenoğlu, Hüseyin Şahin, İbrahim Orçin ‘in seslendirdiği Nazım Şiirlerine Bloger arkadaşımız Alptekin Yıldız’ın da aralarında bulunduğu harika bir dörtlü müzik grubu nazım türküleri seslendirdi gece boyunca. Alpi'nin Hasan Hüseyin Korkmazgil'in Nazım Hikmet için yazdığı bir Grup Yorum bestesi olan "Haziran'da Ölmek Zor" adlı şarkıyı yorumlaması muhteşemdi... Böylesi zor bir şarkıyı mükemmel seslendiren Alpi'yi kutluyorum...

Uzun sözün özü şu ki, İyi ki gitmişim Silivri’ye, iyi ki hocamı tanımışım ve iyi ki Nazım’ın dedesi miçoluk yaptığı gemiden atlayıp kız kulesine çıkmış…

Silivri’de Nazım vardı o gece…



Çok sevdiğim kardeşim Atakan Andiç'in 2 Haziran'da Nazım için amatörce yazdığı şiiri paylaşmak istiyorum:


Nazım'a özlemle


2 haziran

3 hazirana 1 kala,

Olmuş 46 yıl usta öleli,

1 gün kalmış anmaya seni.

Senin memleketinde hala düşünceden yatanlar,

Eylemden cop yiyen,

Açlıktan ağlayanlar var...

Ve senin memleketinde hala güzel, hala ana kadınlar,

Ve yine oynuyor sokaklarda kara çocuklar...

Orada uzaklarda yatıyorsun,

Salkım söğütler süslemiyor belki toprağını,

Memleketine hasret gitsen de,

Yansa da bağrın evlat hasretiyle,

Seni haketmeden gelmesin mezarın bile memleketine...


 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..