Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ne kadar özgürüz?

Ne kadar özgürüz?
 

Ne kadar özgürüz?
Bu soruyu kendinize hiç sordunuz mu?
Özgürlük göreceli bir kavram olmkala beraber, bir takım kurallar ve kanunlar ile başkalarının haklarına engel olmadan kullanılması gerektiği düşüncesindeyim. Peki ben ne kadar özgürüm? Size bir kaç örneklemeyle gün içerindeki yaşantımdan kesitler sunmaya çalışacağım.

-SİGARA YASAĞI.

Herhangi bir TV kanalını açtığınızda karşınıza mutlaka sigaranın zararlarını her yönüyle anlatan bir reklam filmiyle yüzyüze gelirsiniz, o da yetmedi kanunla da sigara kullanım alanlarına kısıtlamalar da getirildi. İnsanı ve insan sağlığını koruma amacını ifade eden bu gösterimlere destek vermemek olmaz. Neticede hepimiz insanız ve sağlıklı yaşamayı amaç edinmeliyiz.

Şimdi bir soru:"Bundan kurtulmanın daha kestirme yolu ne olmalı?"

Bence, amaç madem ki genç nesli korumak, bağımlılığı azaltmak ve hatta yok etmek ise sigara üretimini ve ihracatını yasaklayın olsun bitsin. Evet, bu o kadar kolay değil. Ancak, bunu yapamıyorsanız ve toplumda sigara kullanan ve kullanmayan bireyler olduğu müddetçe bir kısmının özgürlüğünü kısıtlamakla diğerlerinin özgürlük haklarını koruma adına engel olmuyormuyorsunuz.

-HABER ALMA ÖZGÜRLÜĞÜ.

İş yerindeyim. İşim gereği internet bağlantımın olması gerekli. Ha, arada boş zamanım oluyor mutlaka, bu durumda o anki iş ortamından biraz uzaklaşmak en basit anlatımıyla güncel olayları takip etmek istediğimde, ilgimi çeken bir haber ve hemen altında video görüntüsü. Tıklıyorum açılmıyor. "Çünki"YASAK". Ora yasak bura yasak... Özgürce !! sörf yapabileceğim yegane konu başlığı haber siteleri... Kaldırın kardeşim interneti de bari deli etmeyin bizi...

-Yine geçenlerde bir TV kanalında işçi sendikası yönetiminde olan ve başka bir sendikanın da başkanlığını yapan bir şahsın sendikasına üye işçilerin haklarını savunmak için hükümet tarafından yapılan yanlışları ifade ettiğini ve bana göre bunu kimseyi incitmeden ancak hükümete dokundurarak yerine getirdiğini izledim. İki gün sonra bu kişiyi kendi iş yerimde konuyla ilgili kişilere sorduğumda, o kişinin hak ve özgürlükler uğruna yaptığı konuşmadan dolayı, yöneticilik yaptığı işçi sendikasından uyarı cezası aldığını öğrendim. Meydanlarda bağırırız ya"SUSMA SUSTUKÇA SIRA SANA GELECEK."diye, sıra falan yok artık, bağırmakta yok bu böyle biline... Çünki "YASAK".

-Milletin efendisi köylümüzdür ya, sitemlerini dile getirmek istemesi ve başkabakanımızdan aldığı cevap ile neye uğradığını şaşıran köylü amcamızı da unutmamak gerekir diye düşünüyorum. O yok artık. Başka efendilerde yok... Çünki artık"YASAK" var...

Cumhurbaşkanımızın oğlunun eğitim gördüğü okulda, okul müdüründen nasıl bir talepte bulunduğunu da ifade etmek isterim. Bu söylemi siz ya da ben ya da normal bir vatandaşın evladı yapmış olsaydı halimiz ne olurdu acaba....

Türbanı özgürlük abidesi haline getirmeye çalışan ve Laiklik kavramını tehdit unsuru gören sözüm ona öğretim görevlisi bir bay ve o kişiye "madem öyle neden İRAN a gitmiyorsun?" diyerek düşünce kirliliğininin önüne geçmeye çalışan bayan öğretim görevlisinin canlı yayında verdiği çabaları da söylemeden geçemeyeceğim.

Konu başlığım "ne kadar özgürüz?" olduğuna göre herkesin düşüncelerine saygılı olmak gerektiğini ve belirtmek isterim. Ancak, sigara içirmemeyi kanunla sabitleyen bir zihniyetin, başka konularda daha önce çıkartılan yasaları çiğneme sevdasını da anlamış değilim....

karanlığın içinde fışkıran kızıl bir yıldızdır özgürlük.
Nice aydınlık günlere.....


Saygılrımla,

 
Toplam blog
: 10
: 930
Kayıt tarihi
: 08.08.08
 
 

1967 yılında Afyon iline bağlı Emirdağ ilçesinde dünyaya geldim. Çocukluk yıllarımı Elazığ'da geçird..