Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '13

 
Kategori
Güncel
 

Ne zaman içelim?

Ne zaman içelim?
 

alkol yasağı


İçki yasağına bin tane dayanak bulursunuz. Bulun ve içmeyin umrumda değil.

Ben bin tane eleştiri getirebilirim ve getiriyorum işte.

Sizi çürütmek de umrumda değil. Saygıyla karşılarım kendi adınıza verdiğiniz kararları bulduğunuz doğruları. Ama benim doğrularım başka.

Bir yerden başlıyacaksak hepimizin başlangıç noktasından çıkıyorum yola. Ana rahmine nasıl düştüğünden, ebeveynlerinin söylediğinin dışında  emin olan var mıdır bilmem ama, kıyak bir kafayla, sevdiği kadınla veya adamla güzel bir cinsel ilişkiye girmiş (çiftleşmiş) bir insandan olma ihtimaliniz de var hani.

O zaman yasak değildi ve bir saati yoktu kıyak kafayla çiftleşmenin, sevişmenin, üremenin işte ne dersen de...

Yani özgürlük zamanlarında içiliyordu ve sen oldun.

Doğdun, okul çağına geldin, hani koca adam olacaksın. İşte o zaman bir terbiye planı yaptı anan baban senin için. Dediler hadi içmesine içiyoruz,  beden bizim can bizim. Ama şu çocuktan uzak tutalım. Hürken doğurduk hürken karar versin içip içmeyeceğine. O zaman onu yatıralım 22 gibi, gece 10 gibi. 10'dan (çocuktan) sonra içeriz hem o da görmez. 

Çocuk görmüyordu mesela örnek bu. Şimdi çocuğu saat sekizde mi yatırmalı içmek için, yoksa sekizde şangır şungur şişeleri mi yatırmalı? 

"İçme o zaman kardeşim. "

'O zaman hangi zaman?' 

'İçmek istiyorum. Beni de anlayın o zaman.'

 Zaman geçti ergenlik fln derken kafa basmaya başladı. Artık seni gece  10'da yatırmıyorlar, yatıramıyorlar tabi.  

Mutfakta sesler var şangır şungur. Ne oluyor anne veya baba? ( Tabi sormuyosun çakıyorsun artık durumu içiyor bunlar) 

Canın çekmiyor değil. Sonuçta bu insanların terbiyesini aldın bunca sene yapıyorlarsa var bir bildikleri. Hadi ben de içeyim bi bakayım nasıl bişey bu?

Koştur büfeye dükkana falan filan işte...

Saat seni de geçmiş, 10'u da geçmiş. Gençsin, delikanlısın, harbiden deli kanlısın. 

-Bir bira versene abi.

-Yasak. 

- S.karım yasağına deyip kavga mı edersin artık , yoksa boynunu büküp geri mi dönersin, gelip evdekilerin birasından aşırıp onları mı kahredersin bilinmez. Ama kafaya koymuşsun içilecek.

Zaman önemli değil kafa önemli yani. Yasak önemli değil özgürlüğü yaşama azmi önemli.

İnsanız ve hepimiz farklıyız. Efkarlanınca, kızınca, küsünce, sevinince ve diğer hallerde veya öylesine zamanlarda  ibadetini inancını yaşayan da olur içmek isteyen de. Şimdi biri çıksa dese ki kardeşim saat 22'den, gece 10'dan sonra namaz mamaz yok ne olur diye sorsam, bunun kafası mı iyi dersiniz. 

Ama yok. Saat sabahın 02.16 sı, kafamı iyi edecek bir durum yok şu an ve ülke de yönetmiyorum çok şükür.

Yaş geçtikçe dertler, karışık durumlar veya ne derseniz deyin işte farklı olaylar oluyor. Adam içmek istiyor hesapsız yasaksız. 

Ya da adam Allah'a sığınmak istiyor belki. 

Kime ne?

Bahçeye girmişsiniz (örnektir bu) papatyalara her saat açmak serbest güllere yassak diyorsunuz belli bir saatten sonra. 

Bunu Allah, her şeye gücü yetiyorken yapmamış evreni yaratırken, o zaman sen kimsin?

Yasak yanlıştır. Bu yüzden Hollanda'yla ve özgür bırakmanın yasaklardan daha iyi sonuçlar vereceğinin farkında olan diğer Allah'ın kulu ülkelerle ve toplumlarla kendini bir kıyasla. Gerçi sen haşa Allah'ın yapmadığını yapıyorsun. Ne haddine kendini kıyaslamak.

Ben içmek istiyorum içmek istediğim zaman.

Bana göre o zaman her zaman olabilir. 

Lütfen beni rahat bırak o zaman.

 
Toplam blog
: 37
: 427
Kayıt tarihi
: 03.04.11
 
 

Güncel konularda yazacağım blogları sizinle paylaşmak için burdayım. Severek yaptığım bir uğraştı..