Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '15

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Neden hala Türk yapımı otomobil yok?

Neden hala Türk yapımı otomobil yok?
 

1961 de yapılan ilk Türk yapımı araba


Türkiye'nin inanılmaz avm'leri devasa köprüleri var. Haberlere göre kendi üretimimiz savaş uçağımız da var. Ama neden arabamız yok. 54 yıl önce o muhteşem teknik ekiple 130 günde bütün parçalarıyla Türk malı olan DEVRİM yapıldı. Birileri istemedi devam edemedi üretim. Peki ya bugün ?

Bugün eskisi gibi dış güçler altında değilsek neden özgürce yapamıyoruz arabamızı. Her milletvekili bindiği makam aracının Türk yapımı olmamasından utanmalı. 54 yıl önce yapılmış arabanın aynısını tekrar üretmeyi bile ilerleme sayardım. Hala mı korkuyoruz Avrupa'dan. Hala mı hayal edemiyoruz yüksek teknoloji ihraç etmeyi.

Hala mı kıramıyoruz Türk malı üstün körü yapılmış, yüksek fiyatlı, düşük kaliteli olur geleneğini. Bu millet mühendisiyle üretimiyle övünemedi hiç. Yeni nesil de böyle mi olacak ? Biz bir halt üretemeyiz diyor yeni nesil. 1961 Türkiye'sinin ekonomisi DEVRİM' i yapıyor da milyon dolarlık yapılar inşa edebilen 2015 Türkiye'si üretemiyor.

Yerli üretim otomobilimiz üretilmedikçe 'gelişiyoruz kalkınıyoruz' lafları asla gerçekçi olamaz

Hüdanur Er

 
Toplam blog
: 3
: 529
Kayıt tarihi
: 10.07.15
 
 

Eğitim sistemi bana hep sen aptalsın dedi. Direndim, bir gün hocama bu dersi niye böyle anlatıyor..