Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '10

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Neden sadece aracı kurumlarla ve fahiş komisyonlarla satış?

Neden sadece aracı kurumlarla ve fahiş komisyonlarla satış?
 

Yüzde 10'dan fazla hizmet bedeli + işlem bedeli. Yüzde on değil de 50 koysalar bile kim ne diyecek, var mı bunu deneyleyen, dur diyecek bir kuruluş? Bir konser bileti için neden sadece Biletix, MyBilet .. gibi aracı kurumlara mahkumuz fahiş komisyonlarla? Yurt dışında da var bunlar, ama istersen gidip gişeden de komisyon ödemeden alıyorsun... Yurt dışından he şeyi kopyalıyoruz ama abartı ve çok çıkarcı biçimde.

Dünya çapında sanatçıları getiren kurum ve kuruluşları bilet satışlarını sadece aracı kurumlara verdikleri için KINIYORUM. Neden etkinlik gişesinde de satılmaz bu biletler??? Gider oradan alırım. Şu fani dünyada bir kere görebileceğimiz sanatçılar geldiğinde özellikle müzik ile uğraşan oğlum görsün diye gidiyoruz. 89 TL'lik bilet 102 TL'ye geliyor... 150 TL'lik bilet 200 TL'ye yaklaşıyor! Hizmet bedeli yetmiyor bir de işlem bedeli. Internet başında debelenip dakikalarca almaya uğraşan benim. İşlem bedeli ne demek? Çok affedersiniz insanın "çüş" diyesi geliyor bu "bedellere".

Ayrıca, e-bilet aldığınız otobüs ve uçak Web sayfalarında olduğu gibi boş koltukları görmüyorsunuz. Yazılım rastgele seçip size koltuk no veriyor. Ya sen bana göster boş koltukları, ben seçeyim. Yok. Neden? Neden olabilir bu kapalılık? Şunu iddia eden bir açıklama var: Seçtiğiniz fiyat kategorisindeki en iyi yeri sistem seçer size gösterir". Hayır, bence değil. Çünkü denedim: Verdiği yeri begenmeyip kapatıp, birkaç saat sonra ya da ertesi gün yine denediğimde aynı fiyat kategorisinde daha iyi yerler çıktı karşıma. İyi yerlerin sona saklandığı kanaatindeyim ya da İYİ yorumumuz farklı. Daha sahneye yakın ve/veya daha sahneyi ortalayan yerleri daha iyi değil midir? Bana göre öyledir.. Diğer bir açıklama da şu olabilir: böyle düşünmüşler ama yazılım yanlış yazılmış!

Konser düzenleyenler: Amacınız biraz da insanımızın kültür ve görgüsünü artırmak olsun. Etkinlik gişelerine de verin bilet. İsteyen oradan alsın komisyon/hizmet bedeli gibi anormal şeyler ödemeden. Ayrıca aracı kurumlara da hizmet bedeli yüzdesi pekala düşürtebilrsiniz.

Aracı kurumlar: Daha nereye kadar artıracaksınız bu bedelleri? Bu ne para düşkünlüğü? (Tabi denetimsiz ortamda böyle oluyor)

Sevgili okurlar bir hesaplayın bakalım: bunlar günde kaç bin bilet satıyor (İstanbul'da etkinlik gerçekten çok fazla, Web sayfalarına girin bakın), bilet fiyatları zaten çok yüksek. Bunların yüzden ondan fazlasını hesaplayın... Böyle bir satış... Bu şirketlerin maliyetleri da fazla olmadığından bunun çoğu kar diye düşünüyorum.

İnsan para kazanıp aman ne çok kazandım diye kendince çok mutlu olabilir, kendini başarılı addedebilir. Böyle olup da birçok kişinin ahını almak istemem ben doğrusu... İnsanlar beni takdir etsin, hakkımda iyi düşünsün'ü paraya tercih ederim.

Her bilet almaya çalıştığımda bu kurumlara gayet "güzel" sözler sarfettiğimi söylemek isterim. Yani artık gerçekten canım sıkıldığı için bu yazıyı yazdım... Çok çok hayati konularda dahi örgütlü olmadığımız için, hiç bir şeye sesimizi çıkarmadığımız için böyle "basit" bir konuya da sesimizi çıkarmıyoruz. Biraz kınasak, bilet almasak, organizasyonları rezil olsa.. kendilerine bir çeki düzen verseler....

 
Toplam blog
: 71
: 1180
Kayıt tarihi
: 24.08.07
 
 

Çevremizdeki kalite(sizlik) ile ilgili yazılarım. Çevremizi kuşatan beton binalar, insanlar, iliş..