Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '17

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Neden sustun dedik ? Ama o daha çocuk dedi.

Benim çocuğum yok. Belki anne,babalar kadar iy anlayamam çocukları ama gördüklerimi paylaşmayı doğru buluyorum.

Yeğenlerim var benim. Hem öz yeğenlerim hem de arkadaşımın yeğenleri. Teyzeyim bir çok açıdan bakıldığında ve tam da bugün sadece bir kaç saat önce yaşadıklarımı anlatmak istiyorum. Hepinizin çocuklarını alıp gittiği bir mağazadaydık. Anne alışveriş yaparken biz bakalım dedik yeğenimize ama çocuk durur mu ? Tabi ki hayır. Annesiyle birlikte kabinlerin orada beklemek istedi. Tamam dedik dursun orada ne olacak ki? Her zaman olan şeyler.  Birden annesinin bağırışıyla kabinlere gittik. Ne oldu falan derken aslında basit gibi görünen ama önemli bir olay yaşanmış bir iki dakika içerisinde. Bizimkisi yaklaşık beş yaşlarında, ondan küçük tahminen iki yaşlarında bir ufaklık ısırmış kolunu, bizimkisinden ses çıkmıyor.  Kıpkırmızı olmuş, diş izi var yine de susuyor. Anne görmüş ama sesini çıkarmıyor. Tabi ki annede de suç var yok değil ama işin ilginci yeğenin ses çıkarmaması oldu. Bizimkisine sordum "Neden sesini çıkarmadın? Canın yanmadı mı ?" Çok enteresan bir cevap verdi . Esasen tamamen çocuk kalbinin temizliğiyle verdiği bir cevaptı. " Ama o çocuk, benden küçük ne olacak ki?" Belki burada bize düşen susup oturmaktır ama olur mu ? Olsa ne güzel olur değil mi? Çocuklar yönetse dünyayı, sessizce otursak bizler. Ama olmuyor ne yazık ki. Çöktüm dizlerimin üzerine , gözlerime bak dedim. Anlasın istedim beni... İçimden dedim ki , güzel yürekli çocuk keşke herkes senin gibi olsa ama değil ve bu dünyada şimdi susarsan seninle aynı yaşta ki sana şiddet uyguladığında da susacaksın. Öğrenmeni istemiyorum ama bu dünya da kötülükte var.

Bizler belki öğrenmelerini istemiyoruz ama kabullenelim ki bu dünya da kötülükte var. Ne olacak ısırmış boş ver diyebilriiz ama ileride ki tehlikenin farkında mısınız? Bana göre zarar gördüğünde sesini çıkarmalı bir çocuk. Evet erken bir yaş olabilir kötülük nedir bilmesi için ama şimdi öğrenmezse belki çok geç kalırız. Başına gelen varsa eğer bence bir çok açıdan onun anlayacağı dilde kendini savunması, sesini çıakrmasıyla ilgili birkaç şey anlatılabilir.

Kendimce fikirlerimi paylaşmak istedim. Umarım hiç bir zaman kötülük gelmez meleklerimizin başına... İmkansız da olsa duam bu onlar için (:

 
Toplam blog
: 15
: 102
Kayıt tarihi
: 21.04.13
 
 

Çocukluğumdan itibaren yeni şeyler öğrenmek için can atıp durdum. Ne öğrendiysem yetmedi. Yetmiyo..