Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '07

 
Kategori
İstanbul
 

Nerede şu 7 tepe biliyor musunuz?

Nerede şu 7 tepe biliyor musunuz?
 

Hep söylenir istanbul için; yedi tepeli şehir diye. Peki nereleri bu tepeler hiç merak ettiniz mi? Ben merak ettim ve işte size İstanbul'un yedi tepesi:

1.Tepe : Doğu’da bugünkü Topkapı Sarayı, Ayasofya, Hipodrom (At Meydanı)
ve Sultanahmet Camii.

2.Tepe : Haliç girişinde, Eminönü’nden, Valide Sultan Camiinden (Yeni Camii)
başlayarak Bayezid Camii ile biten sırtlar.

3.Tepe : Eskisaray, Yangın Kulesi, Süleymaniye; üçüncü vadiden Valens su
kemeri geçer. Eskiden At Pazarı da bu tepedeydi.

4.Tepe : Fatih Camii’nin bulunduğu mevkii; eskiden Polyandrion yada 12 havarili
Kilise vardı. Marcianus Sütunu (Kız Taşı) buradadır.

5.Tepe : Haliç kıyılarında Patrikhane Kilisesi ve Gül Camii – Pantepopti Kilisesi
bulunur. Rum semti Fener ve yukarıda Selimiye Camii uzanır.

6.Tepe : Vlakherna Tepesi diye bilinen ve Tekfur sarayı bulunan Hebdoman
Semti; 5. ve 6. Tepe arasında Balat Kapısına inen vadi vardır.

7.Tepe : Güneybatıdaki Yedikule.

Bu bilgiler Sultan Ahmet Halk Köftecisi duvarlarında asılı bilgilerden alıntıdır.

Çok şasırdım ilk okuduğumda. Anadolu yakasından da bir yerler olur diye ummuştum. Böylesi büyük bir şehri sarmalayacak 7 tepe hayal ederdim hep. Çok yanılmışım. Bu deyim o kadar eski zamanlardan geliyormuş ki o zamanlar İstanbul yukarıda saydığımız yererden ibaretti sanırım. O günleri görmek isterim aslında. Şimdi 12 milyonluk koskoca bir şehir. Karman- çorman, ucu bucağı belli değil.
İstanbul bende hep Türk filmlerinde gördüğüm, hanımefendilerin, beyefendilerin olduğu bir "üst şehir"di.

Merak edenler için "7 tepeli şehrin" yazımsal krokisi yukarıda bilgilerinize sunulmustur:)

Herkese sevgiler...
izmirli:)

 
Toplam blog
: 8
: 6342
Kayıt tarihi
: 04.02.07
 
 

İzmirliyim. Uzağında olunca daha çok İzmirliyim. İstanbul'da yaşıyorum. 2 Oğlum var. Kamu Yön..