Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '12

 
Kategori
Güncel
 

Neşet Ertaş; felağamı şaşırttı

Neşet Ertaş; felağamı şaşırttı
 

Bu değer kendi deyimiyle benim ''felağamı'' şaşırttı. Dün öldü,'' böğön'' toprağa gömüldü; ayağının (babası Muharrem'in) ucuna. Öyle dediydi, sağ olsunlar dediği gibi de yaptılar; ''yanına felan dağil, ancak ayağının ucuna gömülebilirim, o da hani ilayık olabilirsem'' demek istedi; hem babası hem de ustası olan ozanın ayak ucuna. Oraya gıvrılır yatarım der gibi... Çok duygulandırdı beni, çoook. Bir pakit cığara aldım, hal buysa bırakmıştım... Çok direndim, ama aldım ve içtim işte. İki gündür Can'ın belgeselini izledikçe, radyodan dinleyip tv dan izledikçe ağla babam ağla... Dayanılmıyor; hayat hikayesi, çektikleri, türkü sözleri... Ağlamayan şanslı; demek ki yüreği daştan yapılmış... Benimki değil, etten ve canlı şimdilik... Öldürdü bu adam beni, felağımı şaşırttı... Ben, dinleyen o, bizzat olayları yaşayan; benim feleğim şaştıysa O'nun ki kim bilir ne yaptı, anlatılanları bir bir, düğüm düğüm, yüreği burkularak yaşarken...

Der idi ya: 'Ben de gülmedim yalan dünyada''. Gerçekten gülmemiş; annesiz kalma, yoksulluk-ekmek bulamamak, ayrılıkla biten evlilik, anasız kalan çocukları.

Bu adamın yaşam öyküsü benim felağımı şaşırttı.

Bu ozanın büyüklüğü beni şaşırttı.

Halktan biri oluşu ve toplumun onu ciğerine soluması beni şaşırttı.

İyilik yap denize at, halik bilmez ise balik bilir derler ya; iyi oldun mu kimisi bilmese de bu halk bağrına basar, iyiyi anlar, sahap çıkar; bir defa daha ispatlandı.

Baba Muharrem 1938 de ilk plağını yapmaya İstanbula gidiyor; baht kara ya, o gün Atatürk ölüyor. Herkes yasta, plak işi kalıyor; galiba bir ağıt söyleyip dönüyor. Acı tesadüfler devam ediyor: 1938 de Dünyanın en büyük değerlerinden birisi Atatürk siroz hasteliğinden ölüyor; aynı yıl 2012 senesinde sirozdan( yanılmamayı umarım) ölecek olan Neşet Ertaş dünyaya geliyor. 1957 de babasının bir eserini seslendiren Neşet ilk plağını yaparken Ustası-Babasının da yarım kalan arzusunu yerine getiriyor. Heeey zalım felek, hey! Ölüm adın ''galleş'' olsun...

Vaaaay Neşet Baba vay! Ne mutlu sana, ne mutlu ot gelip, saman gitmeyen herkese. İmrendim sana.

 
Toplam blog
: 30
: 1285
Kayıt tarihi
: 11.11.11
 
 

İyi-kötü, kendimize göre bir Fırat idik, ama artık okyanusa karıştık, emekli memurum. Dünyada..