Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '11

 
Kategori
Sinema
 

New Yorkta Beş Minare

New Yorkta Beş Minare
 

Film : New Yorkta Beş Minare 

Tür : Aksiyon dram 

Puan : 10 üzerinden 8 (2 puan ticari zekadan

Filmi izlemek için çok gecikenlerden olduğumu biliyorum ama üzerinden biraz zaman geçsin istedim. Sıkıldım çünkü gişe ayaklarından. Keza bu filmde Mahsun Kırmızıgül'ün sinema sektörüne getirdiği fragman üçkağıtçılığının sınırlarının zorlandığına şahit oluyoruz. 

Filmi henüz izlemeyen herkesin aklından ilk geçen şey New York ve imam bir araya geldiğinde Hocaefendiyle alakalı bir film çekildiği olmuştur. Kuşkusuz bu tuzağa düşen sazan kitlesinden birisi de benim. Heyecan içerisinde Hocaefendiyle alakalı bir film izlemeyi beklerken sıradan bir vatandaşın karmaşık dramıyla karşılaşıyoruz. 

Gişe hasılatını artırmak için Hocaefendinin imajından faydalanmak ticari olarak pek düşünülmemiş bir manevraydı sanırsam. Evet evet, bugüne kadar kimsenin aklından geçmiyordu heralde. Hocaefendiyi seven ve sevmeyenleri sinema salonlarına merak içerisinde çekip iki tarafın da eli boş dönmesini sağladıktan sonra elinde kalan hasılatı paylaşmak gerçekten çok şeytanca bir plan gibi görünüyor. 

Filmde Mustafa Sandal'ın beklenmedik derecede başarılı oyunculuğu Haluk Bilginer'in klasikleşmiş harika performansıyla birleşince Mahsun Kırmızıgül'ün insanı sıkan performansına takılıp kalmanızı engelliyor. Ayrıca henüz yeni girdiği sinema işinde bu kadar Hollywood yıldızını bu filme nasıl bağladığı sorusuna da henüz bir akıl erdiremiyorsunuz. 

Neyse, sonuç olarak senaryosu temel bir kopukluk ve mantık hatası üzerine kurulu olsa da (sıradan vatandaşsa Amerika'ya nasıl gidiyor, Amerika'daysa ve sıradan bir vatandaşsa nasıl ekonomik olarak güçlü bir örgütün başına geçebiliyor?) çekim tekniği ve genel oyunculuk performansı dolayısıyla 6 puanı alıyor. 

Buna bir de Mahsun Kırmızıgül'ün gişe hasılatını artırmak için fragmanlarda Hocaefendiyle alakalı bir filmmiş imajını yaratmak için kullandığı şeytani ticari zekayı eklersek 2 puan da oradan alır diyorum. Toplamda sekiz eder. Fark ettiğiniz üzere ilk defa filmin yapımcısına ticari zekasından ötürü puan veriyorum. 

Çünkü filmi izlerken düşündüm, bu kadar insanı zihinsel olarak dolandırıp paralarını aldıktan sonra "Benim aslında konuyla hiç alakam yok, siz öyle zannetmişsiniz" dedirtmenin daha yaratıcı bir yolunu bulabilir miydim diye... Vallahi de bulamazdım. Ne diyelim bükemediğin bileği öpeceksin. 

 
Toplam blog
: 352
: 2915
Kayıt tarihi
: 05.06.10
 
 

Jack Amca, düşünsel dünyasındaki gelişmeleri dışa vurmak niyetiyle başladığı yazı yazma sevdasına..