Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Nihat Genç ve ben

Bir ihtiyar, ihtiyar bir zaman önce, beni ‘fotoğrafın Nihat Genç’i 'olmakla nitelemişti.

Haşa.

Neden?

Öncelikle, bildiğim kadarıyla, NC’ten daha zeki ve daha bilgiliyim. Bunu değerlendirmeyi, eğer bu metin kendisine ulaşırsa, kendisine bırakıyorum. Ancak, kendisinin ne 9.500 kitap okuduğunu, ne de yüz binde bir zeka ölçeği (180 küsur IQ) sınırın sınavlarla / testlerle aştığını sanmıyorum.

Yine neden?

Kendisi benden çok daha cesur, pardon gözükara… Ayrıca, dili beni aşar. Ben de küfürbazım ama kendisi benden çok daha iyi küfürbazdır.

Yine de, tüm nedenler bunlar değil:

Öncelikle ben, her sanat, bilim, düşün dalında yazarım. Yalnızca eleştirmen değilim. Yalnızca kültürolog değilim. Yalnızca gelecekbilimci değilim. Ötesiyim.

Bunun adı ne?

Henüz gülün adı konmadı. Biz de oturduk, 1.500 küsur sözcük daha yarattık.

Devam:

NC dolaylı bağlanır, yani varoluşçu olur fiilen. Bense, negatif egzistansiyalistimdir, yani herhangi bir sınıfa, statüye, role bağlanmam. Köksüzümdür.

Kendisi vatanını ve halkını sever, en azından öyle sanır. Bense, vatanımı ve halkımı hiç mi hiç sevmem. Onlar da beni hiç mi hiç sevmez.

O nedenle:

Bırakalım beynimizin dar kalıplarını. Beni herhangi bir kalıba sokmayın. Varsayalım: Benim adım 'özgür düşünce'.

Sonuç:

Nihat Genç sağlar, ben ağlarım.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..