Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Temmuz '11

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
546
 

NLP uygulamaları - 2c

NLP uygulamaları - 2c
 

ZİPROTEK


Kopuk bir zihinsel canlandırmada duygusal yönden mesafeli durumda olursunuz. Fobi tedavilerinde bu canlandırma şekli temel alınır. İleriki NLP Uygulamaları yazılarımda fobi konusunu ayrıntılı olarak anlatacağım. Şimdilik ilişkili ve kopuk zihinsel canlandırma şekillerini bilmemiz yeterli. İlişkili zihinsel canlandırma şekillerinde ise duygusal yönden etkilenme genellikle daha yoğundur. Bunu deneyler yaparak anlayabilirsiniz. Örneğin bir futbol maçı yaptığınızı canlandırın kafanızda. Ya da sizi heyecanlandıracak başka bir şey de seçebilirsiniz. Bu olayı bir kez ilişkili olarak canlandırın. Kendinizi sahada bizzat koşuyor topa vuruyormuş gibi canlandırın. Daha sonra da kendinizi dışarıdan izliyormuş gibi canlandırın. Hangisinde kalp atışınız daha hızlı oluyor buna bakın. Böylece hangi zihinsel canlandırmanın sizde daha yoğun duygusal etki yarattığını rahatlıkla tespit edebilirsiniz. 

Uykuyla ilgili olarak bir başka sıkça karşılaşılan sorun da “uyuyamama” sorunudur. Yatakta bir o yana bir bu yana saatlerce dönüp durarak uyuyamamak gerçekten zor bir iştir. Gelin önce böylesine zor bir işi nasıl beceriyoruz bir bakalım. “Uykum kaçtı”, “Uykum gelmiyor!” ifadeleri bize son derece normalmiş gibi gelir. Uykunun kaçması, uçması, gelmesi, gitmesi, en mantıklı, en ciddi insanlara bile normal gelir. Oysa son derece komik ifadelerdir bunlar aslında. Öte yandan bir durumu bir sorun haline getirmenin en güzel yolu böyle mecazlar bulmaktır. “Uykum gelmiyor!”, eh oturup gelmesini beklemekten başka yapacak bir şey yok bu durumda! “Ama yarın erken kalkmam gerekiyor ve sınavım var!”.İşte başardık! Artık bir sorunumuz var! “Uykum kaçtı” daha da başarılı bir mecazdır sorun yaratmada. Bu durumda oturup gelmesini beklemek gibi bir şansımız da yoktur artık. Böyle bir sorunu yaratmak aslında uyumaktan çok daha zordur. Çözüm? Uyku hapları mı? Önce bir doktora gitmelisiniz bunun için. 

“Ben nasıl uyuyacağımı bilmiyorum!” demek aklınıza geldi mi hiç? Gelseydi, “Ben nasıl uyuyamayacağımı biliyorum!” diyebilirdiniz muhtemelen. Bu bilgi bile size nasıl uyuyabileceğinizi gösterebilirdi. Sorun gerçekte sadece, istediğiniz vakitte nasıl uyuyacağınızı bilmemeniz kadar basittir. Öte yandan nasıl uyuyamadığınızı da bilirsiniz. Örneğin yatağa girdiğinizde aklınıza en olmadık şeyler gelir peş peşe. Zihniniz sürekli aktif haldedir. Zihniniz aktif haldeyken uyuyamazsınız. Zihninizi aktif halde tutmayı nasıl becerirsiniz? Bunu görmek için, zihniniz aktif haldeyken kafanızdaki sesinizin niteliklerine dikkat edin. Eğer uyumak istiyorsanız bu nitelikleri tam tersine çevirin. Örneğin bir konuyu uykulu halinizdeki ses tonunuzla düşünün. Kafanızın içindeki konuşmaları mırıldanarak yapmayı bir deneyin. 

Yatakta uyumak için kıvranırken, olayları zihninizde nasıl görüntülüyorsunuz? Bu görüntüler eğer net, parlak, yakın ve ilişkili ise, tam tersi yapın. Zihninizi meşgul eden konuları, bulanık, siyah-beyaz, kopuk ve uzakta görüntüleyin.
Bunu yapmanın pratik yollarından biri de bir rüyanızı anımsayıp onu tekrar görüyormuş gibi bir hayal kurmaktır. Bir rüyayı anımsamak, sesleriyle ve görüntüleriyle uykuya ait olduğu için sizi otomatik olarak uyku durumuna getirebilir.
Kolayca yapabildiğiniz bir şeyi yapmadan hemen önce, zihninizdeki seslere ve görüntülere bu şekilde dikkat ederseniz, yapmakta zorlandığınız, ya da yapamadığınız şeyleri de, zihinsel olarak nasıl canlandırdığınızı fark edersiniz. Geriye sadece bu ses ve görüntü özelliklerini değiştirmek kalır! 


Sabahleyin gözünüzü açtığınızda, içinizdeki sesi netleştirip, güçlendirerek, görüntüleri tespit ettiğiniz şekilde değiştirerek yataktan kolayca kalkabilirsiniz! Uyumak için ise bunun tam tersini yapmanız gerekecektir. Bir sonraki yazımda tipik motivasyon stratejilerinden örnekler üzerinde duracağım. Motivasyonu istenilen alanlarda başarılı olarak kullanabilen insanların, kendilerini nasıl motive ettiklerini öğrenmek, sizin için alternatif bir yol olabilir. 


Buraya kadar, motivasyon stratejinizi belirlemek için uyku gibi bir örnek üzerinde durdum. Siz bu işlemleri başka alanlar için de uygulayarak, herhangi bir konuda kendinizi “bilinçli motive edebilme” becerisine ulaşabilirsiniz. Örneğin ders çalışma gibi bir konuda kendinizi motive edebilir ya da bilgisayar başında saatlerce zaman geçirmekten kolayca vazgeçer hale gelebilirsiniz. Bu uygulamada sözünü ettiğim, zihinsel canlandırmadaki ses ve görüntü özelliklerinin yanı sıra dokunsal nitelikteki (tat koku gibi) özellikleri de keşfedip, bunlar üzerinde değişiklikler yaparak üzerinizdeki motivasyon etkilerini bulabilirsiniz. Beyninizin nasıl çalıştığını görüp öğrenmenin, bir sorununuzu çözmenin ötesinde getirileri de olduğunu göreceksiniz! Gece yatağa gittiğimizde ”Güzel bir gündü!” diyeceğimiz bir gün olsun hepimize! 

izzetbalci@ziprotek.com 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 75
Toplam yorum
: 13
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1117
Kayıt tarihi
: 06.06.11
 
 

Zihinsel Programlama Teknikleri(NLP, Hipnoz, Meditasyon..vs.) alanında, uzun yıllardır araştırma ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster