Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '17

 
Kategori
Sosyoloji
 

Normalde erkekler kadınlara göre daha uzun boylu mu olur?

Normalde erkekler kadınlara göre daha uzun boylu mu olur?
 

Genel olarak erkeklerin kadınlardan daha uzun boylu olduklarına dair bir şey okumadık, duymadık.

Ha bazı erkekler bazı kadınlardan uzun boylu olabilir; tersi de doğrudur; bu başka.

Ama işte erkek cinsinin genetik olarak kadın cinsine göre daha uzun boylu olduklarına dair bilimsel bir veri yok.

İyi ama sokağa çıktığımızda gördüğümüz şey kadınların erkeklere nazaran boylarının daha kısa olduğu.

Hem de yetişme tarzı, bölgesel farklar vs ile açıklanamayacak kadar aralarında fark var.

Sanki genetik olarak erkek soyu kadın soyundan daha uzun boylu gibi.

Bilimin ne yaptığını ben de anlamıyorum; böyle bir şeyi bana açıklamazsan sen ne yapıyorsun ki!

İnsanlar da merak etmiyor. Mesela ben bir kadını “Erkekler neden bizden daha uzun?” diye sorduğunu duymadım.

“Benim yapım böyle” diyor. Sadece sen değilsin ki; caddede sokakta görüyorsun, genel olarak kadınlar daha kısa boylu.

Ama bilim fark yok diyor; ya da en azından genetik olarak erkekle kadın arasında böyle bir boy farkı olduğunu ben okumadım. Varsa bile böyle bir şeyin dillendirildiğini duymadım, siz duydunuz mu?

Entelektüel bilgiymiş de şuymuş da buymuş da, sorsan o akıllı biz cahiliz; kadınlar için boy skalası (1.50,1.60,1.70) iken, erkeklerin(1.70,1.80,1.90) Yani şimdi bunun bilimsel bir açıklaması olması lazım.

Erkeklerin kadınlara nazaran daha yapılı, güçlü vs. olduğunu biliyoruz ama boy ve kilo konusunda fark olduğunu duymadık.

İnsanlar bunu bilecek. Eğer öyle bir şey varsa “Ben kadın olduğum için erkeklerden daha kısayım” diyecek.

İnternete girin böyle bir bilgi yok, erkek olsun kadın olsun bazı kimseler diğerlerinden daha uzun ya da kısa boylu olabilir deniliyor.

Öyle ya biz körüz, sokağa çıkıyorum erkekler daha uzun boylu. Kadın erkek evleniyor, resim çektiriyorlar; erkek uzun boylu kadın kısa boylu.

“Bu durumla ilgili bilgi var da sen bilmiyorsun”. Bilmiyorsam söyleyin.

Kadına soruyorsun: “Niye böyle kısasın?” Çünkü kadınım. Öyleyse genetik. Peki, nerede yazıyor?

Milyonlarca kitap yazılıyor. Binlerce prof. filam orada burada konuşuyor. Ama bütün bunlara rağmen hayatın bilgisini Kerim Korkut yazmak zorunda kalıyor. Prof. kadın kendi boyunun eşinden neden daha kısa olduğunu bilmiyor; genetik mi yetişme tarzı mı? Yetişme tarzı olsa dünyadaki kadınların belki %90’ı erkeklerden kısa olur mu? Hem ne varmış yetişme tarzında; kadınlar Somali’de mi büyüyor?

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..