Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '09

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Nuryak

Nuryak
 

Pazartesi sabahı yürüyüşten geldim duşumu aldım ızgaraya iki dilim ekmek koydum. Üstüne kaşar dilimledim. Evdekilerin güzellik uykusunda olmalarından faydalanıp bilgisayar başına geçtim yazılarımla boğuşuyordum ki kapı çaldı;

Ablam ve yeğenim Samet karşımda. Samet, “Birkaç gündür gelmeyi istedim gelemedim. Bugün annemi de yoldan çıkardım, geldik teyze” dedi.

Huşû içinde kahvaltımızı ettik. Teyze-Hala olmanın en güzel tarafı yeğenler tarafından özlenmek aranmak onlarla birlikte vakit geçirmek.

Günün ilerleyen saatlerinde bir telefon geldi. Nuryak diye bir firmaya iş başvurusunda bulunmuştum, görüşmeye davet ediyorlar. “Gelmeye çalışırım” dedim ve kapattım.

İçimde olmayacak diye bir his var hiç gidesim yok. Evdekiler gidip görüşmem konusunda ısrarlı. "Olur dediğin yerler olmadı bu defa olmazları oldur" diye felsefe yaptılar. Haklıydılar da... Samet, “Teyze hadi cicilerini giy biz seni götürelim” dedikten sonra da fazla seçme şansım kalmadı.

Hazırlandım evden çıktık arabaya bineceğiz ki kapı açılmıyor. Araba devre dışı. Yapılan tüm müdahalelere rağmen araba çalışmamakta kararlı. Mert teşhisi koydu, “aküsünde bir problem var!”

Ben yine cıvıdım, “İşte başladı terslikler bu iş olmaazzz, boşuna cebelleşmeyelim hadi eve dönüp mutlu mesut kaldığımız yerden devam edelim” dedimse de çocuklar karşı çıktı. “Biz eve, siz görüşmeye gidiyorsunuz” diye posta koydular.

Gençler eve döndü Ablam ve ben rotamızı Nuryak firmasına çevirdik.

Başvurduğum iş, firmanın restoran bölümünde Halkla İlişkiler pozisyonuydu. Görüşme çok olumlu geçti. Yetkili, “işe alındınız, restoran Çarşamba günü açılacak ve o gün toplantı yapacağız. Ben sizi toplantı için arayacağım. Kıyafet olarak da hosteslerle aynı giyinmeyin. Sizin kıyafetiniz farklı olsun” dedi ve kıyafetim konusunda anlaştık.

"Size burada belirtilen rakamın üzerinde bir rakam verebilmeyi isterim bunun için de özel olarak görüşeceğim” dedi.

Eve döndükten kısa bir süre sonra beni arayarak ücret konusunun yeniden ele alındığını ve yeni ücret belirlediklerini, buna göre; yeni ücreti kabul edip etmediğimi sordu. Kabul ettiğimi söyledim ve toplantı için yeniden bana döneceğini söyleyerek kapattı.

Salı günü mesai saatine kadar aranmadım. Sadece işyeri telefonları olduğu için de 17.00 de arayarak toplantı için bilgilendirilmediği nasıl bir tutum izlemem gerektiğini sordum. Yetkili yan çizmeye başladı...

“Gidiş- geliş sizin için problem olur, restoranımız içkili bu da sizin için problem olur. Gece 12 ye kadar çalışmanız gerekebilir o saatten sonra evinize nasıl döneceksiniz. Bu şartlar altında sizinle çalışabilmemiz zor olur zaten restoranımız yeni açılıyor” gibi bişeyler geveledi.

Yüzyüze görüştüğümüzde bunlardan hiç bahsedilmediği, böyle sorunlar varsa neden bunların görüşmeye geldiğimde bana söylenmediğini, üstüne üstlük işe alındığımı, konumuma özel yeni ücret belirlendiğini, kıyafetime kadar anlaştığımızı...

Bu şartlar altında kesinlikle ciddi güvenilir bir firma olmadıklarını söyledim. Yetkili, “haklısınız” dedi...

NURYAK firmasının ismini vermeyeceğim Sayın yetkilisi, evet haklıyım. Kesinlikle güvenilmez ve gayrıciddi bir firmasınız!

:) Size de iyi bayramlar...

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..