Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '08

 
Kategori
Güncel
 

O gece biz sorgudaydık

O gece biz sorgudaydık
 

O GECE BİZ SORGUDAYDIK


Son günlerde ülkemizde bir kaos yaşanıyor. Bu olayların en büyüğü Sayın İlhan Selçuk ve Kemal Alemdaroğlu'nun gecenin bir yarısı terörist gibi evinden alınmalarıydı. İlhan Selçuk serbest bırakıldı. Ve bugün ki yazısında asıl alınış sebebini açıkladı. Yazısında biz sözcüğünden bahsediyor.

Evet Sayın ilhan selçuk'un sorguya alınması İlhan Selçuk olmasından değildir. İlhan selçuk'un içimizden biri olmasıdır.

Çünkü olay İlhan Selçuk'un değil, içinde İlhan Selçuk'un da olduğu bizim fikirlerimize isabet ettirilmiştir.

Siyaset popilizmi yapanlar toplumun düşüncesinden kendilerini sivriltirler. Aynen bir toplumun sahip olduğu dini inançlarını kullanarak "bunu ben yaptım " düşüncesini yaymaları gibi. Sonra kendini ortalığa lidermiş gibi tek çıkarmaları olayı var. Bu gibi şahıslarda "benlik" duygusu o kadar çok gelişmiş ki, önce ailede lider ben, partide lider ben, ülkede lider ben diyerek nerelere varmış içindeki benlik duygusu...... Hiç kimse ona biz duygusunu öğretememiş bir daha.

Gel gelelim ilhan Selçuk'un sorguya götürülmesi böyle değildir. Neden mi? Çünkü İlhan Selçuk tek değildir. Ya da ben cumhuriyetim dememiştir. Biz cumhuriyetçiler demiştir. Ondan dolayı ilhan Selçuk'a yapılan sorgulama bizim içimizden birini seçmiştir.

"Bakın cumhuriyetinize birşey yapmıyorum", İlhan Selçuk denen şahsı sorguluyorum denmiştir. Fakat gel gelelim olay İlhan Selçuk olayı değildir. İlhan Selçuk kimdir? Anti laiklerin karşısında Cumhuriyetin ve laikliğin bel kemiği kısmında bulunan en önemli bireydir. Yani o bel kemiğinden bir parça çıkarılmak ayrıştırılmak istenmiştir. Eger bana deseler ki, senin bel kemiğinden bir parça alacağım, sen diğer organlarınla kal ama yatalak kalacaksın deseler, ben anlarım ki yatalak olunca zamanla tüm organlarım sırasıyla ölecektir. Biz insan oğlunun yaratılışı bir bütündür. Vücudumuzda meydana gelen bir eksiklik zamanla diğer organlarıda öldürür. İşte ilhan selçukta biz cumhuriyetçilerin bel kemiğidir. Cumhuriyetimizin koca çınarıdır. biz cumhuriyetçiler onun fikirleriyle beslenir büyürüz. Bunu herkes bilir.

İşte o gün sorguya alınan biz cumhuriyetçilerdik. Çünkü biz İlhan Selçuk, İlhan Selçuk'da bizdir. Bunu herkes biliyor. O gün sorguya götürmeye gelen görevli polis de biliyor, o polise emri verene emir verdirten de biliyor.

Bu günlerde ben duygusu gelişmiş siyasetçilerimiz " bel kemiğinizi alırım " diye göz dağı veriliyor bize.

Ama o benlikçi şahıs bir şeyi atlıyor, bilmez ki bizim Kurtuluş Savaşı liderimiz bize bu savaşta biz duygusunu aşılamış ve damarlarımızda akan kana karıştırmıştır.
Belkide içimizden İlhan selçuk'u seçmelerinin nedenide budur. Çünkü İlhan Selçuk içimizde o kanı en koyu taşıyandır. Ve o mücadeleyi en yakından yaşayandır. İlhan selçuk Biz (cumhuriyet ve laiklik )olduğumuz için o gün aldırttırılmıştır. Farkındaydık. o gün hepimiz sorgudaydık.

Tüm kamu oyuna duyurulur.....

Gülcan Bila

 
Toplam blog
: 30
: 659
Kayıt tarihi
: 20.06.07
 
 

1978 yılında doğdum. 1994 yılından bu güne istanbulda yaşıyorum. İş ve ünüversite hayatım birlikt..