Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '09

 
Kategori
Siyaset
 

O yüzden ben başbakan değilim işte...

O yüzden ben başbakan değilim işte...
 

BASKI ALTINDA DOĞRU KARAR VEREBİLMEK

O yüzden ben başbakan değilim

Siyasetten anlamıyorum. Sadece her Türk kadar anlıyorum demek daha doğru olur sanırım. Ama tabi bu kısa ve çalkantılı hayatımda "anladığımı" veya "iyi anladığımı sandığım" hadiseler var tabi. Dün gece flaş flaş alt yazılarından haber bültenlerine uzanırken düşündüklerimi paylaşmak istedim.

Sayın başbakanımıza kızmalımıyız, sanırım evet. Çünkü soğukkanlılığını koruyamadı. Çünkü baskı altında doğru reaksiyon gösteremedi. Bu tepki tıpkı İsviçre-Türkiye maçından sonra Fatih Terim'in ve onun öğrencilerinin tepkisiydi: halk tipi, fazla sıradan, öfkeli ve kontrolden yoksun. Çoçukların öldürülmesinden keyif alan ve neşelenen herhangi bir Türk vatandaşı olamayacağından bahisle; hatta halkımızın büyük bölümü Gazze'de yaşananlara tıpkı Sayın Başbabakan gibi aşırı tepki gösterebilir. Yanlış olan Sayın Başbakanın; trafikte hatalı sollamaya yapan taksi şöförü kadar kontrolsüz, kahveci ahmet efendi kadar gözü dönmüş olması. Ağzından çıkanı kulağı duymayacak kadar neredeyse. Sevimsiz moderatör ile plajda tartışan liseliler gibi el kol münasebetine girmesini hiç saymıyorum. Bir ara "ulen senin ...nı... radını...." şeklinde bildik ve tipik Türk Gibi diyaloglar başlıyacak diye düşünmedim değil.

Evet Sayın Başbakan sıradan vatandaşlar gibi tepki verebiliyorsa, öfkesini kontrol edemiyorsa, hırsından kıpkırmızı bir şekilde salonu terk ediyorsa İSrailin bu aşırı, orantısız ve utanç verici gövde gösterisine herhangi bir Türk'ün cümlelerini kurarak tepkisini koyuyorsa bu işte bir hata var demektir. Bence tabi...

O yüzden ben başbakan değilim diye düşünüyordum düne kadar... Öyle değilmiş...

 
Toplam blog
: 12
: 835
Kayıt tarihi
: 15.12.06
 
 

Yaşamak ile çalışmak arasında sıkışmış kalmış bir işkolik olarak İstanbul'da bulunuyorum. 10 yılı aş..